ارائه خدمات رایگان دهان و دندان به زائران اربعین در مرز خسروی

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ارائه خدمات رایگان دهان و دندان به زائران اربعین در مرز خسروی خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز، محمدرضا فرخی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، در خصوص خدمات تعریف شده توسط این دانشگاه در حوزه دهان و دندان برای نقاط محروم و همچنین ایام اربعین حسینی، گفت: ما ۳ موبایل کلینیک سیار در استان داریم که مجهز به تمام امکانات مورد نیاز برای خدمات دندانپزشکی است و تمام خدمات دندانپزشکی در آنها ارائه می شود.

رونمایی از ۳ موبایل کلینیک در حاشیه شهر

وی افزود: همچنین در یکی از مراکز حاشیه شهرطی هفته یک افتتاحیه داریم و از هر ۳ موبایل کلینیک مذکور رونمایی خواهد شد.

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از ارائه خدمات رایگان موبایل کلینک ها پس از رونمایی در مرکز بهداشتی درمانی شهید رجایی دولت آباد خبر داد.

وی تصریح کرد: این موبایل کلینیک ها خدماتی نظیر خدمات پیشگیرانه از جمله پیشو سیلندر را ارائه می کنند. ترمیم دندان، کشیدن دندان و رادیو گرافی از دیگر خدماتی است که توسط این موبایل کلینیک ها ارائه می شود.

اعزام ۳ موبایل کلینیک از ۱۴ آبان به قصرشیرین و مرز خسروی

فرخی از اعزام این موبایل کلینک‌ها طی ۱۴ آبان به شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: هر سه این موبایل کلینیک ها به منطقه قصرشیرین اعزام خواهند شد که ۲ تای آنها در مرز خسروی مستقر شده و خدمات اورژانس دندانپزشکی به زائران محترم را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: این موبایل کیلینک‌ها تا پایان اربعین که حدود ۲۴ تا ۲۵ آبان است، در این منطقه مستقر هستند و به صورت رایگان موارد اورژانسی را درمان خواهند کرد.

مراکز دندانپزشکی در شهرستان های مسیر تردد زوار فعال است

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر این موبایل کلینک ها تعدادی از مراکز ما در مسیر تردد زائران در شهرستان های کنگاور، صحنه، بیستون، دینور، سنقر، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، حمیل، گیلانغرب، دالاهو، قصرشیرین برای خدمات دهی به زائران آماده خواهند بود.

وی افزود: در هر منطقه حداقل ۲ تا ۳ مرکز در ایام اربعین فعال است و حتی روزهای تعطیل نیز فعال خواهند بود که مشکلات دندان زائرین را حل کنند.

ارائه خدمات شبانه روزی و رایگان موبایل کلینیک ها به زائران حسینی

فرخی تعداد نیروهای موبایل کلینیک ها را ۳ نفر اعلام کرد و افزود: در هر موبایل کلینیک ۲ دندانپزشک و یک دستیار حضور دارند که یکی از دندانپزشک ها به صورت پشتیبان فعالیت می کند.

وی از استقرار شبانه روزی این موبایل کلینیک ها در مرز خبر داد و گفت: زائران به صورت شبانه روزی می توانند از این موبایل کلینیک ها خدمات دریافت کنند.

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، هدف از راه اندازی این موبایل کلینیک ها را دسترسی آسان و عادلانه به خدمات دندانپزشکی در سراسر استان و به ویژه مناطق محروم، دورافتاده، روستایی و حاشیه شهرها که دسترسی به مراکز دندان ندارند و یا قادر به پرداخت هزینه ها نیستند عنوان کرد، که مردم بتوانند به صورت رایگان از این خدمات بهره مند شوند.

902/900

کد خبر: 850599

وب گردی

وب گردی