با «اپلیکیشن زائر»  فقط به معنویت پیاده روی اربعین فکر کنید

مدیرعامل شرکت توسعه دهنده نرم افزار زائر گفت: این نرم افزار تنها مختص به زائران اربعین نیست و امکانات دیگری از این قبیل اطلاعات برای استفاده بهینه زائران مکه مکرمه و مشهد الرضا (ع) در این نرم افزار تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام حمید احمدی، روز گذشته در آیین رونمایی از نرم افزار زائر افزود: استفاده از نرم افزار زائر ضمن فراهم کردن ارتقای سطح آگاهی زائران عتبات عالیات به آنان درمدیریت سفر کمک شایانی می کند.
وی با بیان این که در سال گذشته با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی به مردم مبنی بر این که اربعین تنها مختص به یک روز نیست، شاهد حضور منظم زائران قبل از اربعین تا پایان مراسم در کربلای معلی بودیم، اظهارداشت: قطعا استفاده از فناوری جدید برای زائران اربعین با توجه به گستردگی مطالب و اطلاعات مورد نیاز مسافران یک ضرورت است.

او در ادامه با اشاره به این که در کشور عراق دولت به صورت مستقیم در برگزاری مراسم اربعین دخالتی ندارد، تصریح کرد: با توجه به استقبال هموطنان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی بخش خصوصی و موکب داران می توانند با برنامه ریزی های منسجم و ارائه اطلاعات در مدیریت سفر زائران را کمک کنند.

** نرم افزار زائر برای زائران مکه و مشهد مقدس نیز قابل استفاده است

مدیرعامل شرکت توسعه دهنده نرم افزار زائر گفت: این نرم افزار تنها مختص به زائران اربعین نیست و امکانات دیگری از این قبیل اطلاعات برای استفاده بهینه زائران مکه مکرمه و مشهد الرضا (ع) در این نرم افزار تهیه شده است.

سیدمحمد مهدی کاظمی با بیان این که برای توسعه این نرم افزار 6 ماه زمان صرف شده است افزود: زائران باید این نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب تا بتوانند از آن استفاده کنند.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته را تهیه نقشه مسیرها برای زائران اربعین عنوان کرد و گفت: زائران برای انتخاب مسیر و راحتی خود می توانند نقشه را از سایت دریافت کنند، همچنین در نظر داریم نقشه مورد نظر را به صورت پرینت تهیه و در مبادی خروجی در اختیار زائران قرار دهیم.

یک عضو تیم طراحی این نرم افزار به خبرنگار ایرنا گفت: این نرم افزار برای استفاده زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی رونمایی می‌شود؛ تحت سیستم‌ عامل‌های اندروید وIOS0 طراحی شده و قابل استفاده در گوشی‌های تلفن همراه است.

بیژن لطفی با بیان این که نرم افزار زائر یک مسیریاب هوشمند است، افزود: با توجه به موقعیت مکانی زائران حسینی در مسیر نجف به کربلا، مکان های ارائه انواع خدمات درمانی، اقامتی و بهداشتی را نمایش می‌دهد تا زائران برای ادامه مسیر و استفاده از انواع خدمات ارائه شده در طول مسیر پیاده روی بزرگ اربعین بتوانند به خوبی برنامه ریزی کنند.

این نرم افزار عصر روزگذشته با حضور مسئولان ستاد اربعین تهران رونمایی ‌شد علاقمندان می توانند برای دانلود نرم افزار زائر از لینک www. zaerapp.irاقدام و یا عدد 5 را به شماره 4000421 پیامک کنند.

سال گذشته بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای اربعین به عراق سفر کردند براساس پیش بینی ها امسال حدود 3 میلیون نفر از مرزهای چذابه، خسروی، مهران و شلمچه وارد عراق می شوند.

کد خبر: 850610

وب گردی

وب گردی