6 هزار نیروی بهداشتی و درمانی، امسال به زائران امام حسین(ع) خدمت می کنند

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از نیروهای اورژانس و بهداشت محیط به دلیل ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع)، گفت: در بیش از 20 روز رفت و بازگشت مردم به عراق، 6 هزار نیروی بهداشتی و درمانی افتخار خدمت به زائران امام حسین(ع) را خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در آیین اعزام و بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال ظرفیت خدمات وزارت بهداشت به زائران اربعین حسینی 3 برابر افزایش یافته و چندین فروند بالگرد اورژانس، بیمارستانهای ثابت و سیار، 800 دستگاه آمبولانس و تعداد قابل توجهی نیروی اورژانس، بهداشت محیط و مبارزه با بیماریهای واگیر، به زائران خدمات ارائه می دهند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که قدرت اسلام در مراسم پیاده روی اربعین به خوبی نمایان می شود، گفت: اسلام ناب محمدی در پرتو انقلاب اسلامی یک بار دیگر بعد از قرنها، خودنمایی کرده و این پاسخی است به همه افرادی که نمی توانند قدرت ایران و انقلاب اسلامی و امت دلداده به اهل بیت را ببینند و مشکل آنها این است که نه می شناسند و نه می توانند بشناسند چرا که کور دل هستند و طبیعی است که تمام راههایی که برای آسیب به دین اسلام انتخاب می کنند، به بیراهه ختم خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حق، ماندنی و باطل نابود شدنی است، افزود: امیدوارم مامورریت نیروهای بهداشتی و درمانی مورد قبول و رضایت خدا واقع شود و در کارنامه آنها ثبت و ذخیره ای برای آخرت این خادمان و خانواده های شان شود.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر آمادگی کامل وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: علاوه بر وزارت بهداشت، نیروها و امکانات بسیج جامعه پزشکی، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان های بهزیستی، تامین اجتماعی و هلال احمر در آمادگی کامل قرار دارند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بخشی از زائران اربعین حسینی از کشورهای پاکستان و افغانستان به عراق اعزام می شوند و در طول مسیر آنها خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شده و ما در کنار تمام زائران با افتخار هستیم و امیدواریم که این راه، سال به سال فروزان تر و پر رهروتر ادامه داشته باشد.

701

کد خبر: 850633

وب گردی

وب گردی