موزه ادبی «یانکا کوپالا» برگزیده شد

موزه ادبی دولتی «یانکا کوپالا» در بخش «سرپرستی برتر» در مسابقه بین المللی موزه ها با نام ŽIVA (زنده) در اسلوونی عنوان برنده را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسابقه بین المللی موزه ها در پنج بخش برگزار شد. در بخش فینال نماینده کشور بلاروس با 23 موزه از کشورهای اسلوونی، صربستان، لهستان، مونته نگرو، مقدونیه، کرواسی، چک، بلغارستان، بوسنی و هرزگووین، روسیه به رقابت پرداخت.

برگزار کننده این مسابقه، سازمان بین المللی «همایش فرهنگ های اسلاوی» است که در زمینه همکاری در حوزه فرهنگ میان ملت های اسلاو فعالیت می کند.

نمایندگان و کارشناسان در طی چندین ماه شخصا با موزه هایی که متقاضی شرکت در این برنامه بودند، آشنا شدند و به بحث و بررسی درباره فعالیت و توسعه و ترقی هر یک از این موسسات به صورت مجزا پرداختند.

در گواهی ویژه ای که به موزه «یانکا کوپالا» اعطا شد، آمده است که این مرکز دارای اهمیت بالایی برای کشور بلاروس و شهرت بسیاری حتی در خارج از مرزها در امر پیشبرد مسائل مرتبط با میراث این نویسنده معروف ملی بلاروس، ارائه نحوه زندگی و آثار «یانکا کوپالا» و خلاقیت او در فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی هستند.

502

کد خبر: 850664

وب گردی

وب گردی