استقرار 5 بالگرد اورژانس در مناطق مرزی/تعداد پزشکان حاضر در راهپیمایی اربعین 30 درصد افزایش داشته است

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیش از 400 پزشک در راهپیمایی اربعین حسینی ارائه خدمت خواهند کرد، گفت: تعداد پزشکان حاضر در راهپیمایی اربعین امسال، 30 درصد افزایش داشته است. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه آیین اعزام و بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت در محل برگزاری مانورهای امداد و نجات برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 400 پزشک در راهپیمایی اربعین حسینی خدمت خواهند کرد، افزود: بخش اعظم این پزشکان داوطلبانه شرکت می کنند و به احترام این ایام قصد دارند، کار خیرخواهانه انجام دهند.

وی از تجهیز بیمارستان های مناطق مرزی غرب کشور خبر داد و گفت: البته برای مسیر آبادان مشکلی وجود ندارد و استانهای کرمانشاه و همدان، استانهای معین هستند و از نظر امکانات و آمادگی کادر درمانی مشکلی ندارند و تهران نیز استان پشتیبان تعیین شده است.

دکتر جان بابایی از استقرار 5 بالگرد اورژانس در مناطق مرزی خبر داد و با اشاره به توسعه درمانگاهی که سال گذشته در مرز مهران تاسیس شده است، گفت: یک درمانگاه جامع شبانه روزی هم در مرز خسروی داریم و چون مرز خسروی تنها 6 ساعت در روز باز است، زائرین در تردد خود مجبور هستند که شب را اقامت داشته باشند، بنابراین وجود درمانگاه شبانه روزی در مرز خسروی لازم است.


وی با بیان اینکه در داخل خاک عراق نیز 40 اکیپ از کارشناسان بهداشت حضور خواهند داشت، تصریح کرد: برای اولین بار تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت عراق منعقد کردیم که براساس آن، طرف عراقی تعهد داده است تا تردد اورژانس ها و نیروهای تکنیسین از مرزها با سهولت انجام پذیرد و همچنین طی این تفاهم نامه دپوی داروها و آزاد کردن دارو نیز بدون مشکل انجام می گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ما نیز تعهد دادیم که کمبود کادر درمانی آنها را در کربلا و نجف جبران کنیم و برای تامین نیروهای درمانی خوب، آماده ایم.

وی در ادامه به زائرین توصیه کرد: زائرین باید بحث خودمراقبتی را مدنظر داشته باشند و موادغذایی خشکبار مصرف کنند، زیرا خطر آلودگی کمتری دارد.

دکتر جان بابایی در پایان تاکید کرد: امسال معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تمهیدات خوبی اندیشیده و با تب سنج های لیزری افرادی که وارد مرز می شوند، را از لحاظ بیماری های ویروسی چک می کنند، تا بیماری های ویروسی مسری به داخل مرز انتقال پیدا نکنند.

701

کد خبر: 850699

وب گردی

وب گردی