آمریکا وارد مرحله جدیدی از جنگ سرد با روسیه شده است

لئون پانه تا، وزیر دفاع پیشین آمریکا معتقد است این کشور وارد مرحله جدیدی از جنگ سرد با کشور روسیه، دیگر ابرقدرت حال حاضر دنیا شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک،وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت: «اگر شما به طور جدی با پوتین برخورد نکنید، او به سود کردن ادامه خواهد داد. به همین دلیل نیاز است تا ایالات متحده آمریکا به طور واضح نشان بدهد خطوطی وجود دارند که وی (پوتین) نباید از آن‌ها عبور کند.»

به عقیده او ، دولت فعلی آمریکا با مسکو بیش از حد کنار می آید. پانه تا افزود: «شما نمی‌توانید فقط امیدوار به این باشید که آن‌ها (روسیه) روزی به یک «متحد خوب» تبدیل می شود. شما باید با آن‌ها جدی باشید… شما می‌توانید با پوتین مذاکره کنید،‌ ما این کار را در گذشته انجام داده‌ایم و به موفقیت دست یافته ایم اما شما باید این کار را از موضع قدرت انجام دهید».

قبل از این و در آغاز ماه سپتامبر به درخواست مقامات امریکایی، سرکنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو و نمایندگی های تجارتی روسیه در واشنگتن و نیویورک مسدود شدند. پس از بسته شدن این نمایندگی ها، این شرکت ها تحت بررسی قرار گرفتند. مسکو این اقدام‌ها را غیر اخلاقی خواند و آمریکا را تهدید به شکایت کرد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشستی مشورتی اعلام کرد که وی به حل مشکلان میان روسیه و امریکا خوشبین است اما به شرط این که از جانب واشنگتن علاقه به انجام این کار وجود داشته باشد.

کد خبر: 850708

وب گردی

وب گردی