کمبود بیش از3 هزار معلم ورزش در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش گفت: با کمبود بیش از 3 هزار معلم ورزش با افزایش ساعت درس تربیت بدنی مواجه شده ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مهرزاد حمیدی در حاشیه مراسم المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در مدرسه انوشیروان دادگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اعتبار ۵۱ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس اختصاص یافته است که مبلغ ۱۲ میلیارد آن تخصیص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش در مورد نیروی انسانی افزود: با توجه به اضافه شدن ۳ ساعت به پایه یازدهم و دوازدهم با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: ۳هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ نفر نیرو کمبود داریم و برای رفع آن با معاونت نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان هماهنگی کرده ایم تا سهمیه بهتری اختصاص پیدا کند. در کنکور سراسری نیز به ما سهیمه خوبی داده اند.

حمیدی اظهار کرد: نرخ نفوذ المپیاد درون مدرسه ای تا مدارس عشایری راه یافته و ۶ دانش آموز پسر از عشایر زنجان رکورد روپایی و یک دختر هولاهوپ را در کشور زده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نسخه ستادی ملی برای تمام مدارس در نظر گرفته شده اما الزامی برای نوع ورزش در المپیاد وجود ندارد و مدارس در انتخاب ورزش با توجه به امکانات خودآزاد هستند. هدف تنها ایجاد و افزایش تحرک بین دانش آموزان است.

706

کد خبر: 850722

وب گردی

وب گردی