همتی: انتخاب استانداران از اختیارات قوه مجریه و وزارت کشور است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بر اساس تفکیک قوا در کشور انتخاب استانداران از اختیارات قوه مجریه و وزارت کشور است، گفت: سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور باید به اصل تفکیک قوا احترام گذاشته و به وزارت کشور برای انتخاب استانداران کمک کنند.

به گزارش ایسکانیوز، احمد همتی با اشاره به روند انتخاب استانداران از سوی وزارت کشور اظهار داشت: افراد زیادی از طریق کانال‌های مختلف به وزارت کشور معرفی شده‌اند که وزارت کشور قطعاً با کار کارشناسی و بررسی‌های لازم، استانداران را از میان این افراد به هیات دولت معرفی می‌کند. این افراد دارای سوابق مدیریتی در سطوح مختلفی هستند و قطعاً بهترین این افراد برای تصدی سمت استانداری انتخاب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس تفکیک قوا در کشور انتخاب استانداران از اختیارات قوه مجریه و وزارت کشور است تصریح کرد:‌ سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور باید به اصل تفکیک قوا احترام گذاشته و به وزارت کشور برای انتخاب استانداران کمک کنند. وظیفه قوه مقننه وضع قوانین و نظارت بر اجری قوانین است و مسلما همکاری قوه مجریه و مقننه در تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات در سطوح مختلف از جمله انتخاب استانداران به پیشبرد بهتر امور کشور کمک می‌کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: نمایندگان مجلس با اقشار مختلف مردم در ارتباط بوده و از مطالبات و نیازهای مردم مطلع هستند. وزارت کشور هم از نیازهای مردم آگاهی دارد و تعامل مجلس و وزارت کشور می‌تواند موجب انتخاب استاندارانی شود که بیشترین صلاحیت را داشته و آگاهی و اشراف خوبی هم نسبت به شرایط و نیازهای مردم استان‌ها داشته باشند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: قطعاً اگر این تعامل بین مجلس و دولت شکل بگیرد، رضایت مردم هم از انتخاب استانداران بدست می‌آید.

منبع: وزارت کشور

901

کد خبر: 850755

وب گردی

وب گردی