کاهش زمان صدور گذرنامه به ۷۲ ساعت/ادارات گذرنامه تا ساعت ۲۰ باز است

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تسهیلات پلیس برای اخذ پاسپورت زائران اربعین را تشریح کرد و از کاهش زمان صدور گذرنامه به ۷۲ ساعت و افزایش ساعت کار ادارات گذرنامه تا ساعت ۲۰ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، سرهنگ مجید صمدی در تشریح برخی اقدامات پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، ارائه خدمات به زائران از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه بیشتر شده و بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته، ارائه خدمات در مراکز و ادارات گذرنامه تا ساعت 20 ادامه دارد و زائران حسینی می‌توانند مدارک خود برای تعویض و یا اخذ گذرنامه را تا ساعت 8 شب به این مراکز ارائه دهند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا افزود: در حال حاضر روزانه حدود 39 هزار گذرنامه از سوی همکاران ما صادر می‌شود و با توجه به درخواست‌های مردمی، امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

وی گفت: همچنین به دنبال افزایش ساعت کار مراکز و ادارات گذرنامه، زمان صدور گذرنامه به 72 ساعت کاهش یافته و زائرانی که مدارک خود را به صورت کامل تحویل دفاتر پلیس +10 داده‌اند پس از 72 ساعت، گذرنامه خود را اخذ خواهند کرد.

صمدی در ادامه با تاکید بر لزوم دارا بودن گذرنامه معتبر و ویزا برای خروج تمام زائران اربعین حسینی افزود: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران حسینی،‌ مقرر شد کسانی که کارت پایان خدمت‌شان مفقود شده و یا در دست تعویض است بتوانند با ثبت درخواست خود در سازمان وظیفه عمومی، گذرنامه برای یک بار خروج از کشور را دریافت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در پایان گفت: همچنین مقرر شد تا برای زائران اربعین حسینی که گذرنامه خود را مفقود کرده‌اند، تسهیلاتی در نظر گرفته شود که پس از ثبت اعلام مفقودی، به مراکز پلیس + 10 مراجعه کرده و نسبت به اخذ گذرنامه خود اقدام کنند.

به گفته سرهنگ صمدی، زائرانی که محل سکونتشان در شهرستان‌ها است برای اخذ گذرنامه نیازی به حضور در تهران ندارند و تمام خدمات گذرنامه‌ای در ادارات و مراکز گذرنامه ارائه می‌شود.

700

کد خبر: 850761

وب گردی

وب گردی