راهکار پیشگیری از سوانح و حوادث آموزش عمومی است

یکی از راهکارهای پیشگیری از سوانح و حوادث در کشور آموزش عمومی است که رسانه ملی در این راستا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد وحدتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو سلامت در خصوص اهمیت توجه به بحث پیشگیری گفت: در رابطه با پیشگیری از سوانح و حوادث باید بگویم حوادث دو نوع است یکی مسائل سهوی است و دیگری مسائل عمدی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم کشورمان آموزش پذیر هستند؛ اگر آموزش کافی به مردم داشته باشیم می توانیم در راستای کاهش و پیشگری از سوانح و حوادث گام برداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامیدر ادامه بیان کرد: شاید نکته و مساله ای را مردم نمی دانند و سهوا اشتباهی رخ می دهند، متولیان امر، صداوسیما و رسانه های جمعی یک بسیج عمومی و دائمی در این راستا انجام دهند تا آموزش و اطلاع رسانی ها صورت بگیرد.

وی در پایان اظهارداشت: یقینا مردم از مزایای این آموزش ها مطلع خواهند شد. برای پیشگیری از سوانح و حوادث نکات آموزشی ارائه شده توسط رسانه ها را رعایت خواهند کرد و ما یک جامعه آرام و بدون سوانح و حوادث را خواهیم داشت.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

701

کد خبر: 850785

وب گردی

وب گردی