اگر کودکتان شیر نمی خورد، بخوانید/ باید اجازه داد کودک، استقلال رای داشته باشد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای خوراندن شیر به کودک نباید پافشاری کرد و باید اجازه داد کودک، استقلال رای داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با برنامه یک نکته یک متخصص شبکه رادیویی سلامت در خصوص چگونگی علاقه مند کردن کودکان به خوردن شیرافزود: برای خوراندن شیر به کودک نباید پافشاری کرد و باید اجازه داد کودک، استقلال رای داشته باشد.
وی ادامه داد: از چند راه می توان شیر را به خورد بچه داد: اولین راه این است که چون بچه ها دوست دارند شیرکاکائو بخورند به جای شیرکاکائوی حاضری که قند بسیار دارد در منزل شیرکاکائو درست کنیم و به کودک بدهیم.
این متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: راه دیگر اینکه می توانیم میکسی از شیر و بستنی درست یا آب میوه را به شیر اضافه کنیم مانند شیرموز، شیر و سیب، شیر و هویج یا شیر و طالبی. از این طریق هم میوه و هم شیر، خورده می شود.
وی بیان کرد: بعضی کودکان به خوردن میوه میل ندارند که برای این مساله هم راه حل هایی وجود دارد. مثلا می شود سالاد میوه درست و آن را با مغزها مخلوط و با دارچین معطر کرد.
مظهری در پایان اظهارداشت: همچنین می توان به سالاد میوه، بستنی اضافه کرد که هم مورد علاقه کودک است و هم بسیارمغذی و دربردارنده ویتامین ها و فیبرهاست. با کودک باید کنار آمد و نباید به زور و اصرار به او غذا داد .

701

کد خبر: 850815

وب گردی

وب گردی