نشست مدیران روابط عمومی شرکت های هواپیمایی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ما برای توسعه حمل و نقل هوایی هیچ عامل بازدارنده ای نداریم لذا روابط عمومی ها باید در ارتباط با مردم و اطلاع رسانی به موقع و صحیح و ارائه نقطه نظرات کارشناسی به مردم و مسئولان موثرتر عمل کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده در نشستی پیرامون وحدت رویه در اطلاع رسانی که با حضور مدیر روابط عمومی سازمان، مدیران روابط عمومی شرکت های هواپیمایی، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: در حال حاضر کشور در بخش زیر ساخت ها توسعه یافته اما بهره برداری از این زیرساخت ها محدود است.

او با تاکید بر اینکه باید با نگاه به توسعه شهروند محوری در صنعت حرکت کنیم، تصریح کرد: روابط عمومی ها برای توسعه ارتباط بین مردم باید از تمامی ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنند.

عابدزاده با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر اتفاقات خوبی در بخش حمل و نقل هوایی روی داده است، گفت: در طول سالهای اخیر توانستیم مجلس و دولت را قانع کنیم که چرخه حمل و نقل هوایی با اتکا به خود به چرخش درآید و نه بارش بر دوش دولت باشد و به لحاظ اقتصادی بتواند خودش را اداره کند که خوشبختانه این امر محقق شد که در همین راستا محور اطلاع رسانی و زمینه سازی افکار عمومی به دوش روابط عمومی سازمان و البته با استفاده از ارتباط نزدیک با رسانه ها بوده است.

او با بیان اینکه ساختار سازمان هواپیمایی کشوری بسیار متفاوت و ویژه است، افزود: صنعت حمل و نقل هوایی هم متعهد به اجرای قوانین و مقررات داخلی و هم متعهد به الزامات و قوانین و مقررات بین المللی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان در همه موارد خود را مسئول پاسخگویی به انتقادات دانسته و روابط عمومی نیز موظف به تعامل با اصحاب رسانه بوده و به همین منظور و به لحاظ هدف مشترک خدمت به مردم بوده است.

در ادامه این نشست رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: محورهایی چون شناخت و اطلاع از جایگاه مجموعه، قدرت استدلال و ارتباط نزدیک با تصمیم گیران و یا مدیران عالی رتبه و باور مسئولان و اعتقاد آنها به روابط عمومی از جمله شاخصه های مهمی است که در جهت تعقیب اهداف بسیار تعیین کننده است،همچنین شفاف سازی و استفاده از مهارتهای ارتباطی و کلامی با مردم به خصوص در مواقع بروز مشکلات احتمالی می تواند همکاری مردم در رفع مشکلات را تا اندازه قابل توجهی در پی داشته باشد.

او همچنین اظهارداشت: اگر به این باور برسیم که اصحاب رسانه بهترین افراد مورد مشورت در چگونگی پیشبرد اهداف اطلاع رسانی هستند و اینکه حوزه نفوذ آنها افکار عمومی است بنابراین هیچگاه آنها را در برابر سازمان یا شرکت ها فرض نکرده و با استفاده از تریبون هایی که در اختیار دارند می توان راه رشد و توسعه صنعت را بهتر از گذشته هموارتر کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: روابط عمومی در انزوا و بی تحرک و منفک از رسانه ها نه در مجموعه خود جایگاهی خواهد داشت و نه نزد مردم، مضافا به اینکه هزینه های سنگین ناکارآمدی مدیران و اتلاف زحمات به بدنه کارشناسی دستگاهها را نیز در اذهان تقویت می کند.

جعفرزاده تصریح کرد: اطلاع رسانی صحیح و شفاف در مواقع بروز مشکلات احتمالی، همکاری و همراهی مردم را در پی خواهد داشت.

او با بیان اینکه فضای اصلی و زمینه های فراهم شده برای اجرای طرح های بزرگ در بخش حمل و نقل هوایی مرهون همکاری و همت رسانه ها بوده است، افزود: درک انتظار مردم از دستگاههای اجرایی و نوع پاسخگویی به چنین انتظاری جزء یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها به شمار می رود که بی تردید بدون در نظر گرفتن این رکن غیرقابل انکار چون رسانه ها میسر نخواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه سرپرست روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مدیر روابط عمومی فرودگاههای بین المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد و شرکت های هواپیمایی نیز نقطه نظرات خود را مطرح و اعلام آمادگی کردند تا در این ایام تا آخرین پرواز بازگشت اربعین حسینی از تمامی امکانات موجود جهت جلب رضایت مردم حضور پررنگ داشته و حساسیت لازم را به خرج دهند.

403

کد خبر: 850850

وب گردی

وب گردی