حاشیه هایی در خصوص بیمه زائران اربعین/سر و کله یک کارگزار سفارشی هم به موضوع بازشد

انتشار متن قرارداد بیمه ایران و سازمان حج و زیارت برای بیمه زائران اربعین حسینی حاشیه‌هایی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از صدا و سیما، انتشار متن قرارداد بیمه ایران و سازمان حج و زیارت برای بیمه زائران اربعین حسینی، حاشیه‌هایی را در پی داشته است؛ به نحوی که با پیگیری‌های صورت گرفته، سر و کله یک کارگزار سفارشی هم به موضوع باز می‌شود.

بعد از اوج گرفتن نرخ بلیت هواپیما و عدول از نرخ های تعیین شده قبلی برای مسیرهای نجف و بغداد و محاسبه بلیت اتوبوس با نرخ دو طرفه و حساب و کتاب ریالی ویزای عراق با نرخ دلار ۴۲۵۰ تومانی، حالا حرف و حدیث های بیمه زائران اربعین هم خبر ساز شده است.

در متن منتشر شده قرار داد بیمه ایران و سازمان حج و زیارت دو موضوع سوال برنگیز وجود دارد. نخست میزان ۲۰ درصد از سود حاصله به عنوان مشارکت در منافع در قرارداد سال آینده بیمه ایران با حج و زیارت محاسبه شده است. این در حالی است که با توجه به الزام قانونی برای برگزاری مناقصه در عقد قرارداد معلوم نیست بیمه ایران چرا از الان خود را برنده مناقصه سال آینده هم فرض کرده است.

چنانچه این اتفاق هم نیفتاد این ۲۰ درصد در جیب بیمه ایران خواهد رفت. نکته دوم اختصاص ۱۷ درصد از حق بیمه تعیین شده به عنوان کارمزد خدمات اجرایی به کارگزاری است که طبق اعلام معاون فنی بیمه ایران این شرکت نقشی در تعیین آن نداشته و کارگزار از سوی سازمان حج و زیارت معرفی شده است.

در پیگیری موضوع این کارگزار که سهم ۱۷ درصدی آن از سوی رییس کل بیمه مرکزی هم مورد اعتراض قرار گرفته به یک کارگزار سفارشی می توان رسید. کارگزار معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت متعلق به کانون بازنشستگان این سازمان است.

403

کد خبر: 850872

وب گردی

وب گردی