غلامی: صندلی دانشگاه‌ها رو به خالی شدن است

وزیر پیشنهادی علوم گفت: امروز صندلی دانشگاه‌ها رو به خالی شدن است، باید برای آن راهکاری پیدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه صبح امروز(سه‌شنبه 2 آبان) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره فعالیت‌ها و اقداماتش در دانشگاه بوعلی همدان و رویکردش نسبت به لغو سخنرانی برخی از نمایندگان در دانشگاه‌ها در دولت یازدهم و نحوه همکاری و ایجاد تعامل بین دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی ضمن توضیح درباره برنامه‌ها و طرح‌هایش به سوابق کاری‌اش اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به عضویت در هیئت امنا و به عنوان رئیس دبیرخانه‌های دائمی دانشگاه‌ها، اشراف کافی در مدیریت و اداره وزارت علوم داشته و ضمن آشنایی با احکام برنامه‌های توسعه و اسناد بالادستی، اولویت‌بندی آنها را می‌شناسم.

وزیر پیشنهادی علوم در مورد برنامه‌اش برای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، گفت: جذب هیئت عملی باید در چارچوب مقررات انجام شود، همچنین فعالیت دانشگاه‌ها باید فرهنگ‌محور باشد.

غلامی ادامه داد: بیش از 92 درصد دانشجویان اعتقاد راسخ به مبانی و ارزش‌های دینی دارند، بنابراین فرهنگ اسلامی باید محور فعالیت دانشگاه‌ها باشد. باید فضا را باز کرده تا هر نماینده مجلسی بتواند با احساس آرامش سخنرانی کند.

وی همچنین ظرفیت دانشگاه‌ها را بسیار بالا دانست و توضیح داد: امروز صندلی دانشگاه‌ها رو به خالی شدن است، باید برای آن راهکاری پیدا کرد که یکی از آنها جذب دانشجوی خارجی است. همچنین آمایش آموزش عالی نیز یکی از برنامه‌های ضروری است که باید در این حوزه اجرا شود.

در این جلسه نمایندگان درباره برنامه‌های غلامی در جهت استقرار عدالت آموزشی، تقویت بنیه‌های علمی دانشگاه‌ها، جلوگیری از مدرک فروشی و مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها، استقرار عدالت در جذب اعضای هیئت علمی، حفظ وجوه علمی – آموزشی دانشگاه‌ها، عدم ثبات مدیریت در وزارت علوم در دولت یازدهم و دوازدهم و روند انتخاب او به عنوان وزیر پیشنهادی سؤالاتی مطرح کردند.

کد خبر: 850882

وب گردی

وب گردی