برگزاری کارگاه مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس

شهردار منطقه 7 از برگزاری کارگاه مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان اعتیاد در مدارس منتخب سطح منطقه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، دکتر سمیه حاجوی با بیان این خبر تصریح کرد : با توجه به مذاکرات صورت گرفته با اداره آموزش و پرورش منطقه کارگاه مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان اعتیاد در مدارس سطح منطقه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدرسه می تواند نقش مهمی در سازندگی شخصیت کودکان و نوجوانان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همانند آسیب اعتیاد داشته باشد به ویژه هنگامی که والدین در برخورد با فرزندان با شکست مواجهه شده باشند مدارس مسئولیت سنگین تری را به عهده دارند.

شهردار منطقه 7 تصریح کرد: در تمام جوامع دنیا نوجوانان آسیب پذیرترین قشر در برابر پدیده مهلک اعتیاد هستند، دوران نوجوانی دورانی پر کشمکشی و اغلب دشوار در زندگی هر فردی است وجود شرایط مناسب بهداشتی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی برای گذر از چنین مرحله حساسی باعث به وجود آمدن آسیب ویژه اجتماعی نظیر اعتیاد می شود، نوجوانان به خاطر خصوصیات نوجوانی آسیب پذیر زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از استعمال دخانیات، سوء مصرف مواد از جمله مواردی هستند که در قالب این طرح در مدارس اجرا می شود، افزود: مهارت هایی چون حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر انتقادی، کنترل هیجان و آشنایی با رفتارهای پرخطر به دانش آموزان از جمله سرفصل هایی است که در این کارگاه ها به دانش آموزان آموزش داده می شود.

گفتنی است این کارگاه ها توسط مجری و اساتید مجرب کلینیک مدد کاری اجتماعی منطقه تدریس خواهد شد.

701

کد خبر: 850920

وب گردی

وب گردی