گزینه نهایی استاندار ی مازندران کیست؟

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران توضیحاتی پیرامون انتخاب استاندار این استان در دولت دوازدهم و رایزنی نمایندگان برای معرفی گزینه به وزارت کشور، ارائه داد.

ایسکانیوز- ندا فراهانی: بیست و دومین استاندار مازندران به زودی از سوی هیات دولت انتخاب می‌شود. در رسانه ها و محافل سیاسی گزینه های متعددی برای جانشینی ربیع فلاح به گوش می رسد. با توجه به تشکیل دولت دوازدهم گزینه‌های متعدد بومی و غیربومی مطرح شده اند.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در رابطه با آخرین رایزنی ها پیرامون انتخاب استاندار مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان مازندران در جلساتی که برگزار کردند روی سه گزینه توافق داشتند؛ مهدی عبوری که به عنوان گزینه های احتمالی استان سمنان معرفی شده، مناف هاشمی که به عنوان استاندار گلستان در دولت دوازدهم منصوب شده است و دیگری سردار محمد اسلامی معاون وزیر دفاع که جز گزینه های مطرح شده می باشد.

وی تصریح کرد: در استان مازندران با مشکلاتی از قبیل بالا رفتن نرخ مهاجرت به منظور کسب شغل رو به رو هستیم از جمله مهاجرت افراد تحصیل کرده به خاطر شرایط اشتغال نامناسب و مشکلات بخش کشاورزی ( در حوزه تولید چه در سازمان کشاورزی چه در عرضه محصول به بازار خصوصا تولید دو محصول عمده برنج و مرکبات و بحث صادرات مرکبات). همچنین زیر ساخت های خود استان در بخش راه بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی ادامه داد: در استان مازندران و بحث گردشگری نتوانستیم از ظرفیت ها برای ارتقای معیشت و درآمد زایی آنطور که باید استفاده کنیم، از سوی دیگر بحث پسماند از مهم ترین موضوعاتی است که ساماندهی نشده است و همچنین به خاطر شرایط اقلیمی امکان دفن زباله در محیط طبیعی نیست. لذا با توجه به تمام این مشکلات که در 4 سال گذشته پشت سر گذاشتیم، استانداری می خواهیم که عملیاتی باشد و بتواند چالش ها و مشکلات استان را رفع کند .

عبدالله رضیان در پایان درباره معیار بومی بودن استاندار گفت: متاسفانه تقریبا صد در صد استاندارهای منتخب غیر بومی هستند و این نگاه دولت با گله مندی بسیاری از نماینده ها همرا بوده است؛ اما با این وجود آنچه که مهم است اشراف یک استاندار به مجموع چالش های این استان است. هر چند وقتی استاندار جدید می آید تا بتواند به شرایط اشراف پیدا کند این مسئله زمان بر است و با تاخیر می تواند وارد عملیات شود.

بر اساس شنیده ها سردار محمد اسلامی به عنوان گزینه نهایی استانداری مازندران مطرح شده است.

گفتنی است ربیع فلاح جلودار استاندار دولت یازدهم در استان مازندران است.

کد خبر: 850937

وب گردی

وب گردی