ثروت نویسنده هری پاتر از کریستیانو رونالدو بیشتر است

در جدیدترین فهرست «فوربز» که در آن ثروتمندان چهره‌های مشهور اروپایی را رده‌بنده کرده جی. کی. رولینگ به عنوان ثروتمندترین فرد اروپا در سال 2017 معرفی شده و کریستیانو رونالدو ستاره رئال مادرید در جایگاه دوم قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز از گُل، جی. کی. رولینگ نویسنده مجموعه «هری پاتر» با 95 میلیون دلار ثروت توانست کریستیانو رونالدو، فوتبالیست پرتغالی باشگاه رئال‌مادرید را کنار زده و جایگاه نخست ثروتمندترین فرد اروپا در سال 2017 از آن خود کند.

کریستیانو رونالدو، که شب گذشته ( اول آبان‌ ماه) طی مراسمی در لندن عنوان بهترین بازیکن سال 2017 را به دست آورد، با 2 میلیون دلار درآمد کم‌تر در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت. البته رقابت رونالدو با نویسنده «هری پاتر» به این معنا نیست که وی دیگر عنوان پردرآمدترین ورزشکار اروپا را یدک نمی‌کشد.

جی. کی. رولینگ نویسنده مجموعه محبوب «هری پاتر» است که تاکنون هفت کتاب آن منتشر شده و همگی جز آثار پرفروش دنیا شده‌اند. نخستین کتاب از این مجموعه 20 سال پیش وارد بازار شد. «هری پاتر» داستان پسرک یتیمی است که پس از مرگ پدر و مادر با اقوام خود زندگی می‌کند و کمی بعدتر به استعداد خود در زمینه جادوگری پی برده و برای یادگیری بیشتر به مدرسه مخصوص جادوگری می‌رود و زندگی‌اش برای همیشه دچار تغییر می‌شود.

مجموعه «هری پاتر» در ایران با ترجمه ویدا اسلامیه توسط انتشارات «تندیس» منتشر شده است.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 850959

وب گردی

وب گردی