نمایشنامه ای از ایبسن به بازار کتاب آمد

​نمایشنامه ای از هنریک ایبسن با نام « جان گابریل بورکمن» با ترجمه ناصر ایرانی توسط نشر نی راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشر نی به تازگی نمایشنامه ای از نمایشنامه نویس بزرگ نروژی با نام « جان گابریل یل بورکمن» را منتشر کرده است.

هنریک ایبسن نمایشنامه‌نویس بزرگ و کارگردان تئاتر نروژی است. برخی از نمایشنامه‌های مهم او عبارتند از براند، ارکان جامعه، خانه‌ عروسک، اشباح، دشمن مردم، مرغابی وحشی، هدا گابلر، استاد معمار، و جان گابری‌یل بورکمن هستند. نمایشنامه‌های او، پس از آثار شکسپیر، بیش از آثار هر نمایشنامه‌نویس دیگری در جهان اجرا شده است و هنوز هم اجرا می‌شود.

در بخش هایی از این نمایشنامه می خوانیم:

«بورکمن آن باد به چشم من نفس زندگی است سلام همه ارواحی است که در خدمت من اند. حس شان می کنم آن میلیون ها ثروت محبوس در زمین را.

می بینم آن رگه های سنگاهن را که دست های شاخه شاخه ی پیچاپیچ اغواگرشان را به روی طرف من دراز کرده اند. در برابرم دیدم آن اشباحی را که به زندگی چشمک می زدند.

شبی که در سردابه های بانک ایستاده بودم چراغ در دستم (مکث) شما مشتاق بودید که آزاد بشوید من تلاش کردم ولی قدرت نداشتم. گنج شما به اعماق فرو رفت.

دست هایش را دراز می کند ولی من اینجا، در سکوت شب، در گوش تان زمزمه می کنم من عاشق شمایم. این شمایان که مثل مردگان در اعماق تاریکی خفته اید! من عاشق شمایم. ای گنج هایی که با ملازمان شکوهمند قدرت و افتخارتان آرزومند حیاتند. من عاشق شمایم، من عاشق شمایم، من عاشق شمایم.»

کتاب «جان گابریل یل بورکمن» به قلم هنریک ایبسن با ترجمه ناصر ایرانی توسط نشر نی با قیمت 120 هزار ریال راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 850978

وب گردی

وب گردی