حیدر العبادی: ما با حفظ وحدت بر تلاش‌ها برای تقسیم عراق غلبه کردیم

نخست وزیر عراق گفت با حفظ وحدت و همبستگی بر تلاش‌هایی برای تقسیم کردن عراق غلبه کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت: ما با حفظ وحدت و همبستگی بر تلاش‌هایی که با هدف تقسیم کردن عراق صورت می‌گرفت غلبه کردیم. او افزود: کشور عراق امروز به کشوری تاثیرگذار و محوری در منطقه تبدیل شده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که شهروندان کرکوک همکاری بسیار خوبی با دولت مرکزی داشته‌اند.

نخست وزیر عراق گفت: نیرو‌های پیشمرگه با نیرو‌های مشترک عراقی (در کرکوک) همکاری کرده و از در خواست‌هایی که برای مقابله با این نیرو‌ها (نیرو‌های عراقی) شده خودداری کرده اند. او افزود: هرگونه مقاومتی که در مقابل نیرو‌های مشترک عراقی صورت بگیرد هدفی جز حمایت از فساد و سرقت نفت ندارد.

او از تصمیم دولت برای گفتگو با ترکیه درباره سهم عراق از منابع آبی و گذرگاه‌های مشترک مرزی خبر داد.

العبادی گفت: دولت ترکیه تاکید کرده است که جدایی منطقه کردستان عراق خطر بزرگی هم برای کردستان و هم برای منطقه خواهد بود. او با اشاره به سفر منطقه‌ای خود افزود: کشور‌های عربستان، مصر و اردن از دیدگاه عراق درباره آینده منطقه بسیار استقبال کردند.

حیدر العبادی با تاکید بر همکاری و تعامل عراق با تمام همسایگان خود گفت: دو ملت عراق و عربستان باید نتیجه و دستاورد این نزدیکی بین دو کشور را لمس کنند. او گفت: ما خیلی مشتاق هستیم تحقیقی کامل درباره طرف‌هایی که مسئول ورود تروریست‌های داعش به کشور هستند صورت بگیرد تا این طرف‌ها بیشتر شناخته شوند.

کد خبر: 851078

وب گردی

وب گردی