تهران-ایسکانیوز: احمد تهوری از چاپ آثار جدید نشر ققنوس خبرداد که شامل سه اثر با نام های "کافرپوش"، "هوپاتیا" و "گفت وگو با آندری تارکوفسکی" می شود.

مدیر روابط عمومی و کارشناس نشر ققنوس در گفت وگو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز گفت: با توجه به آغاز فصل نشر، ققنوس سه اثر جدید و چند عنوانِ تجدید چاپی را به بازار نشر معرفی کرد.

این آثار شامل فهرست زیر می شوند که توضیحاتی در باره هر عنوان آورده شده است.

 

گفت و گو  با آندری تارکوفسکی


 

گفت وگو با آندری تارکوفسکی

این اثر نوشته جان جانیاتو، ترجمه آرش محمد اولی در 272 صفحه و با قیمت 14000 تومان به بازار نشر معرفی شده است.

درباره کتاب: ديدن هر فيلمي از اين كارگردان، در چشم هوادارانش يك انتقال زيبا شناختي به مخاطب سينماست كه ممكن است دروني ترين حيطه‌هاي روح را به حركت در آورد. هرچند در نظر خرده‌گيران، همين فيلم‌ها ممكن است احساس شديد هراس، ملال و انزجاري تمام‌وكمال را برانگيزاند.

كتاب حاضر مهم ترين مصاحبه‌هاي " آندري تاركوفسكي " با نشريات بزرگ سينمايي جهان است. چند فيلم مهم و معتبر از او كه در ايران هم به نمايش در آمدند عبارتند از: سولاريس ، استاكر ، كودكي ايوان و ايثار. فيلم‌هاي او هميشه در زمان اكران بويژه در ايام برگزاري جشنواره فيلم فجر محل اعتنا و بحث و جدل در بين اهالي سينماي ايران بوده است.

اين كارگردان شهير سينما در 28 دسامبر 1986 در سن پنجاه و چهار سالگي جان باخت.

همچنین از آرش محمد اولی " در جسنجوي اصالت " نيز در انتشارات ققنوس چاپ شده است.

کافر پوش

کافرپوش

این اثر نوشته عالیه عطایی در قالب ادبیات داستانی و با قیمت 8500 تومان به بازار نشر معرفی شده است.

درباره کتاب: آبجي گم شده است. داستان كافور پوش اينطور شروع مي‌شود و تلاش براي پيدا كردن خواهر دوقلوي "ماني رفعت" كه به تعبير خودش نيمه‌اش و بخش زنانه وجودش است. سرگشتگي ماني در راه پيدا كردن خواهر دوقلويش مي‌شود روايت داستاني.

دخترك نوعي بيماري دارد كه نتيجه يك جهش ژنتيكي است. جهشي كه از رحم مادر شروع شده است و... دو جنين غير هم جنس در يك كيسه آب باعث بروز نقصي مادرزاد شده است. داستان كافورپوش قصه هويت و روايتي مدرن از زندگي ماني رفعت، كه بر مبناي شخصيت است. قصه الگوها و تضادها و روايت‌هايي كه در ميدان قضاوت رنگ عوض مي‌كنند.

«دكتر شما خيلي چيزها را نمي‌فهميد. توي هيچ كتابي ننوشته‌اند وقتي بفهمي مي‌توانستي با حضور ديگري كامل باشي ولي نيستي چه دردي دارد؟»

«عاليه عطايي» در حوزه نمايشنامه و فيلمنامه‌نويسي فعاليت دارد. نشر هيلا پيش از اين مجموعه داستان "مگر مي‌شود قابيل، هابيل را كشته باشد؟" را از او منتشر كرده است.

هوپاتیا

هوپاتیا

این اثر نوشته "سندی دونوان"، ترجمه فاطمه شاداب در 112 صفحه و با قیمت 5200 تومان به بازار نشر معرفی شده است.

درباره کتاب: هوپاتيا رياضيدان مصري در حدود 350 تا 370 ميلادي در اسكندريه در امپراتوري روم آن زمان و مصر امروزي به دنيا آمد و نزد پدرش تئون آموزش ديد. او يكي از مشهورترين رياضيدانان شهر و تنها زن مشهوري بود كه در اسكندريه مي‌زيست آن هم زماني كه از زنان فقط ازدواج و زاييدن توقع مي‌رفت. او به هيچ يك از اين‌ها تن در نداد. او به جاي اين كه بي‌صدا در خانه بنشيند، روزهايش را به تدريس، مطالعه و يا قدم زدن در مجامع عمومي و شركت در مباحث مردانه مثل فلسفه، علوم و دين گذراند.
پس از سقوط شهر تروا در جنگ مشهور تروا در حدود سال 1180 پيش از ميلاد، سربازان به يوناني فرو رفته در باتلاق قحطي و اقتصادي از هم پاشيده بازگشتند.
کد خبر: 85216

وب گردی

وب گردی