ضرورت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی/ راه اندازی 6 آزمایشگاه تحقیقاتی علوم دارویی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اعلام اولویت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی از ضرورت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد دامغان، دکتر ناهید مسعودیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: امروز و در جهان معاصر با توجه به شتاب در آفریش فناوری‌های مدرن باید در اندیشه تحول‌های بنیادین در زمینه پژوهش و تغییر ساختارهای تحقیقاتی از آزمایشگاهی صرف به سمت طرح‌های کاربردی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه باشیم.

دکتر مسعودیان اظهار داشت: طراحی برنامه‌های پژوهشی را در قالب دیدگاه‌های سازمانی به سمت دانشگاه کارآفرین مطرح کردیم تا با توجه به شرایط تحصیلی و پژوهشی محققان دانشجویی بتوانیم حاصل زحمات تحقیقی آینده‌سازان کشور را به شکل عملیاتی در حذف بخشی از مشکلات احتمالی جامعه و صنعت به کار گیریم و در ایجاد فرصت آرامش برای مخاطبان تلاش کنیم تا به ساختار امن کشور، امنیت خودکفایی را نیز هدیه کنیم.

وی افزود: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش بودجه پژوهشی، این فرصت را فراهم کرده تا در کنار همکاران و دانشجویان مستعد بتوانیم به راه اندازی 6 آزمایشگاه تحقیقاتی علوم دارویی با جدیت بیشتر فکر کنیم و با دعوت از اهالی دانش و تجربه، بخشی از نیازمندی‌های کشور در عرصه دارو را با محوریت ساخت داروهای گیاهی مرتفع کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از ضرورت تکریم و دلجویی از استادان به منظور همراهی با گروه پژوهشی دانشگاه گفت و افزود: سرمایه واحد دامغان بعد از حضور دانشجویان که شریان حیاتی فضای دانش‌محور جامعه هستند؛ متوجه حضور صمیمی استادان در همه زیرگروه‌های آموزشی و تحقیقاتی است تا با همدلی در محیط تحقیقاتی بتوانیم ایده‌های ایده‌آل را به پدیده‌های کاربردی و موثر در جامعه تبدیل کنیم.

دکتر مسعودیان به زمینه‌های گوناگون برای ایجاد فرصت درآمدزایی غیرشهریه‌ای اشاره و اظهار داشت: سرمایه تجهیزاتی واحد دامغان با ثبت 1022 دستگاه در طرح ساها یک موهبت بزرگ و ظرفیت مطمئن برای ایجاد فضای همکاری مشترک با بسیاری از ادارات و نهادهای مولد است و سعی می‌کنیم با هم‌افزایی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های اصولی، مجموعه دانش‌محور دانشگاه را در عرصه تجارب متخصصان عرضه کنیم و مردم از حاصل این تلفیق علمی و تجربی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال به طور متوسط 1000 پایان نامه در واحد دفاع می‌شود که اگر 100 پایان‌نامه به مرحله تولید برسد؛ بسیاری از مشکلات بخش‌های مختلف کشور حل می‌شود به همین دلیل لزوم هدایت موضوع پایان‌نامه‌ها بر اساس مصوبات شورای عتف از تاکیدات حوزه پژوهش منطبق با دیدگاه‌های سازمانی است.

مسعودیان افزود: حوزه پژوهش از تبدیل علم به فناوری و ثروت برای خدمت به کشور و از طرح‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان و رساله و پایان‌نامه‌های کاربردی با زمینه اشتغال‌زایی و با امکان عملیاتی، تجاری‌سازی، حمایت جدّی می کند.

معاون پژوهش و فناوری واحد دامغان یادآور شد: تلاش جدی ما در حوزه پژوهش در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور ایجاد پایگاه اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سرفصل‌های اجرایی آن در محیط تحقیقاتی با عرضه فرصت‌های پژوهشی برای همکاران و دانشجویان خواهد بود تا بتوانیم با طرح‌های مشترک و درون دانشگاهی و هم طرح‌های برون دانشگاهی موثر در صنایع با تاکید به کشاورزی و داروسازی در اندیشه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بویژه شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی باشیم و طرح‌های درآمدزا تحقیقاتی که توجیه اقتصادی داشته باشند را با تاکید بر طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی، باغبانی و صنایع غذایی عملیاتی کنیم.

مسعودیان به ضرورت توجه به نیروی جوان و باشگاه پژوهشگران و تشویق و ترغیب آنها به انجام مسابقات علمی و تولید علم با تاکید ویژه در توجه به انجمن‌های علمی دانشجویی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با احیا و افزایش فعالیت‌های مرکز مطالعات پسته دامغان، خدمات کشاورزی و باغبانی را در قالب کلینیک معتبر گیاه پزشکی در اختیار مخاطبان در منطقه قرار خواهیم داد.

کد خبر: 861134

وب گردی

وب گردی