آمریکایی ها در عراق و سوریه شکست خورده اند

دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ؛ دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، صبح امروز با فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.
وی این دیدار گفت: خط مقاومت پیروز و نشانه های آن مشخص است؛ ما پیروزی اخیر دولت قانونی عراق را در جهت اعاده حاکمیت دولت ملی آقای العبادی و کل سرزمین عراق را به ملت و دولت عراق و متحدین این کشور، سوریه و ایران و همه اعضای خط مقاومت تبریک می گوییم.
ولایتی در ادامه پیروزی های اخیر دولت و ملت سوریه را در دیرالزور و مناطق شرقی این کشور و برخی مناطق نفت خیز سوریه به دست ارتش سوریه تبریک گفت و تاکید کرد: آمریکایی ها در عراق و سوریه شکست خورده اند و خواهند خورد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: صهیونیست ها از طراحی توطئه ای که انجام داده بودند ناامید شدند، شجاعت و درایت بشار اسد رییس جمهور سوریه از سوی همه ملت های منطقه قابل قدردانی است.
همچنین در ادامه این دیدار فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: خوشحالم که این فرصت برای بنده فراهم شده است و مفتخرم که مراتب درود و سلام بشار اسد را برای مقام معظم رهبری خدمتتان منتقل کنم بشار اسد من را مامور کرده است تا مراتب سلام او را خدمت شما، حسن‌ روحانی و دولت و ملت ایران اعلام کنم‌‌.
وی با بیان این که دیدارش با دکتر ولایتی سرآغاز خوبی برای دیدارهایش در تهران بوده است گفت: من مطمئن هستم در دیدارهایی که پس از این خواهم داشت بازتاب روابط میان ایران و سوریه پس از پیروزی های اخیر در سوریه به خوبی مشخص خواهد شد‌.
معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: این پیروزی ها چه در زمینه تروریسم و چه حامیان آن یا پیروزی بر کسانی که می خواهند از موافقت های بین المللی شانه خالی کنند، از جمله آمریکا که می خواهد از توافق هسته ای خارج شود نشانه روشنی است.
فیصل مقداد: خاطر نشان کرد : محور مقاومت در همه زمینه ها پیروزی هایی به دست می آورد، چه در جهت مبارزه با تروریسم و چه در جهت جانب داری از ایران در جهت استیفای حق قانونی خودش برای بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته ای.

کد خبر: 861167

وب گردی

وب گردی