شرایط آبی خوزستان امسال عادی نیست‌

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود 29هزار تن از گندم تولیدی استان در قالب دومین محموله گندم به ایتالیا صادر شد.

به گزارش ایسکانیوز، کیخسرو چنگلوایی در جلسه شورای کشاورزی خوزستان که امروز، دوم آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این محموله شامل 29 هزار تن گندم تولیدی استان خوزستان است که به مقصد کشور ایتالیا بارگیری و صادر شد.

وی افزود: پس از تلاش های استاندار خوزستان و سایر مسولان، خوشبختانه کارخانه قند شوش در سطح 2هزار هکتار با کشاورزان شوش قرارداد بست و آغاز به کار کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در بحث کشت پاییزه و تأمین تمام نهاده های مورد نیاز کشت پاییزه مشکلات حل شده است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

امسال شرایط آبی خوزستان عادی نیست

در ادامه این نشست محمدرضا شمسایی، رییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: امسال شرایط آبی شرایط عادی نیست و آبی برنامه ریزی شده جهت کشت وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم امسال در بحث کشت پاییزه ریسک نشود تا مردم با خساراتی مواجه نشوند زیرا هیچ آبی برای برنامه‌ریزی و تخصیص به خصوص در حوزه مارون و زهره وجود ندارد.

رییس سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به پیش بینی‌های فصلی آبی وجود ندارد و شرایط یک شرایط عادی نیست تا بتوان آبی را برای کشت اختصاص داد. اگر امکان پذیر است به کشاورزان خسارتی تعلق بگیرد زیرا آبی برای کشت نیست.

منبع : ایسنا

902900

کد خبر: 861181

وب گردی

وب گردی