ضرورت هم راستا کردن نهادهای نظارتی حوزه سلامت برای هم افزایی

مدیر کل حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت را دریچه ای در باب گفت و گو بین وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت و کارکنان نظام سلامت عنوان کرد و افزود: حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت می تواند با منعکس کردن نقطه نظرات، از اظهارنظر در فضاهای مجازی و تجمع ها بکاهد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد توکلی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری همایش دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمانهای وابسته با رویکرد چالش ها و فرصت ها، گفت: با توجه به تغییر رویکردی که در دولت به ویژه در حوزه سلامت به وجود آمد و سلامت در اولویت دولت قرار گرفت و با توجه به تاکید دکتر هاشمی در خصوص ابلاغ ضمیمه حکم وزیر بهداشت توسط رییس جمهور، لازم بود که کلیه مدیران را از سراسر کشور گرد هم آوریم و اهداف و سیاستهای جدید را برای چهار سال آینده تبیین نموده و از همفکری آنها استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که در این همایش دنبال می کنیم، این است که کلیه نهادهای نظارتی حوزه سلامت را در جهت هم افزایی هم راستا نماییم.

دکتر توکلی نگاه جدید به بحث ارزیابی عملکرد، با توجه به سیاست های حوزه سلامت را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و در توضیح گفت: ارزیابی عملکرد به خصوص در حوزه های تخصصی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ضرورت دارد که مورد بازبینی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در مقوله رسیدگی به شکایات مخصوصا رسیدگی به شکایاتی که به صورت الکترونیک برگزار می شود، نیز می توان نظر مردم را در رابطه با حوزه سلامت جذب کرد.

دکتر توکلی تصریح کرد: در حوزه های گروه پزشکی و کارکنان مختلف از جمله اعضای هیات علمی، کارکنان بهداشت و درمان و یا حوزه پرستاری مباحثی ایجاد می شد که به تجمع ها و تشکیل گروه های مختلف در فضای مجازی می انجامید، بنابراین ضرورت دیدیم که دوستان را جمع کنیم تا به جای گفتمان در فضای مجازی و رسانه، در حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت به آنها رسیدگی شود و نقطه نظرات منعکس شود و از این دریچه باب گفت و گو بین وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت و کارکنان نظام سلامت چه در حوزه دولتی، چه خصوصی و خیریه ها، برقرار شود.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درخصوص اولویت های این دفتر نیز گفت: دو موضوع در راس اقدامات ما قرار دارد، اول اینکه پیشگیری در اولویت خواهد بود، یعنی به جای اینکه بازرسی باشیم که بعد از اتفاق شروع به کار می کند، به سمت پیشگیری می رویم. یعنی قبل از اینکه حادثه ای به وقوع بپیوندد، یا مشکلی پیش بیاید یا آیین نامه ای تدوین شود، نظرات مشورتی را به عنوان چشم و گوش سازمان منتقل کنیم.

دکتر توکلی در پایان افزود: تعامل سازنده با دستگاه های نظارتی بیرونی نیز اولویت بعدی ماست که از جمله این دستگاه ها، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و سایر نهادهای نظارتی است که به نحوی در حوزه سلامت فعالیت می کنند؛ و ماحصل این تعاملات نیز کاهش چالش ها خواهد بود.

701

کد خبر: 861225

وب گردی

وب گردی