قصور دولت در اجرای شروط 9 گانه رهبری در خصوص برجام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ارائه گزارش های شش ماهه کمیسیون امنیت ملی در خصوص برجام در صحن گفت: اگرچه دولت تلاش کرده که درچارچوب موارد ابلاغیه9 گانه رهبری حرکت کند اما مواردی هم داریم که به مفاد ابلاغی در اجرای برجام عمل نکرده است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در انتقاد از عملکرد دولت درباره عمل به راهبردها و خط مشی 9 گانه رهبری در خصوص برجام گفت: مطابق گزارش های شش ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که به صحن علنی ارائه داده شده متاسفانه درمواردی دولت برخی از مواد ابلاغیه 9 گانه رهبر معظم انقلاب را رعایت نکرده واین در گزارش ما اشاره شده اگرچه که دولت تلاش کرده که درچارچوب موارد ابلاغیه 9گانه حرکت کند اما مواردی هم داریم که به مفاد ابلاغی عمل نشده است.

وی خاطر نشان کرد:به طور مثال یکی از مواردی که در اجرای برجام عنوان شده بود و ما در گزارش شش ماهه صراحتا به آن اشاره داشتیم نقض آشکار برجام از سوی دولت آمریکا بود که این اتفاق نیازمند تبیین تصمیمات جدی در این زمینه بوده است که درگزارش واصله به صحن مجلس نیز مطرح شده است.

نماینده ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با بیان اینکه ترامپ با پاره کردن برجام وارد میدان شد اما در مهمترین نطقش راجع به برجام اصلا از لغو برجام یا خروج ازبرجام صحبتی نکرد تصریح کرد: بنابراین به این نکات باید توجه کنیم آمریکا نمی خواهد هزینه توقف برجام را بپردازد چرا که این اتفاق هزینه سنگینی برای آنها دارد و در صدد است تا به نحوی هزینه توقف برجام را به گردن ایران بیاندازد و ایران را نقطه اتهامات خروج از این توافقنامه معرفی کند.

وی تاکید کرد: باید به این نوع استراتژی غرب توجه کرد و هوشمندانه در این مسیر قدم گذاشت تا در دام حربه های امریکا قرار نگیریم ضمن آنکه سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران این است که تا وقتی که انتفاع ملت ایران از برجام متوقف نشده ما به اجرای برجام ادامه می دهیم اما اگر به جایی برسیم که برجام برای ما انتفاعی نداشته باشد قطعا تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

نقوی حسینی افزود:امروزه عرصه بین الملل عرصه جنگ روانی است چرا که از همه کشورهای 1+5 فعلا این آمریکا است که بر سر اجرای برجام مانع تراشی می کند و از حمایت و واکنش بقیه اعضا جلوگیری می کنند تا انتفاع ملت ایران از برنامه جامع اقدام مشترک تامین نشود و ما باید نسبت به این امر واکنش خود را صورت دهیم بطوری که ماهم باید این جنگ روانی را برای آنها راه بندازیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان اعلام کرد: همان طور که این 6 کشور همگی با هم در مقابل ایران قرار گرفتند تا به برجام رسیدیم هر یک از اعضا موظفند اگر امریکا خلاف تعهداتش عمل کرد با او برخورد کنند.

301

کد خبر: 861243

وب گردی

وب گردی