انتشار یک میلیون اوراق رأی و ۴۰ هزار حکم برای دانش‌آموزان تهرانی/همه باید هنر خوب شنیدن را یاد بگیرند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه همه باید هنر خوب شنیدن را یاد بگیریم، گفت: بیش از یک میلیون اوراق رأی برای دانش‌آموزان تهرانی منتشر شده است.

به گزارش فارس، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که در دبیرستان دخترانه دوره اول راهیان فضیلت منطقه 2 برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت شوراهای دانش‌آموزی، اظهار داشت: شهر تهران برای سال تحصیلی جاری و انتخابات شوراهای دانش‌آموزی بیش از یک میلیون اوراق رأی منتشر کرده است، ضمن اینکه 40 هزار حکم نیز برای منتخبان نهایی انتخابات شوراهای دانش‌آموزی صادر شده است.

وی با اشاره به اهداف شوراهای دانش‌آموزی تصریح کرد: تمرین دموکراسی در شورای دانش‌آموزی نهفته است، ضمن اینکه مهمترین هدف شورا این است که به باورهای دینی دانش‌آموزان عمق بخشد و دانش‌آموزان در امور مختلف مشارکت داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر استفاده دانش‌آموزان از تفکر دیگران، خاطرنشان کرد: وقتی دانش‌آموز حضور مؤثر و فعالی در مدارس دارد یعنی دارای اعتماد به نفس بالایی بود ه و ما انتظار داریم دانش‌آموزان در اداره امور مدرسه مشارکت داشته باشند و قرار نیست تمام فعالیت‌ها توسط مدیر مدرسه برنامه‌ریزی شود.

کریمی با اشاره به تعریف شورا بیان داشت: شورا یعنی مهارت‌های زندگی و اینکه رفتارهای گروهی را بر رفتارهای فردی ترجیح دهیم، ضمن اینکه شورا پل ارتباطی بین دانش‌آموز و مدیر مدرسه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ضرورت توجه به گفت‌وگوهای بین فردی، متذکر شد: همه باید هنر خوب شنیدن را یاد گیریم تا رفتارهای هیجانی خود را کنترل کرده و تصمیمات عاقلانه بگیریم که این رمز موفقیت دوره‌ها خواهد بود.

مرضیه گُرد مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به اهمیت فعالیت شوراهای دانش‌آموزی اظهار داشت: قصد داریم بین شورای آموزش و پرورش و شورای دانش‌آموزی ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی برنامه‌های زندگی گروهی و مهارت‌های اجتماعی را یاد می‌گیرند.
706

کد خبر: 861303

وب گردی

وب گردی