راه اندازی ۱۱۵ صندوق خیریه حمایت از دانشجویان کم بضاعت

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از راه اندازی بیش از ۱۱۵ «صندوق خیریه حمایت از دانشجویان کم بضاعت» در دانشگاه‌های کشور بخصوص در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، صندوق خیریه حامی دانشجویان کم بضاعت دانشگاه گرمسار با حضور ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجوئی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، افتتاح شد.

یزدان مهر با تاکید بر لزوم توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: از سال گذشته و با تاکید دکتر فرهادی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری، مبنی بر حمایت از دانشجویان کم بضاعت و برای حمایت از ادامه تحصلیل آنان، صندوقی تحت عنوان «صندوق خیریه حمایت از دانشجویان کم بضاعت» با حمایت‌های صندوق رفاه دانشجویان تاسیس شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۱۵ صندوق در دانشگاه‌های کشور بخصوص در مناطق محروم تشکیل شده است.

مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه دولتی گرمسار اضافه کرد: دانشگاه‌های نسل سوم می‌توانند اشتغال کشور را حل کنند و دانشگاه دولتی گرمسار نیز یک دانشگاه فنی مهندسی و مهارت محور است و از جمله دانشگاه های نسل سوم در کشور محسوب می‌شود.

یزدان مهر با اشاره به قوانین کشور در خصوص حمایت از محصولات علمی اصافه کرد: در دانشگاه های مهارت محور و فنی محصولاتی تولید می‌شود که ما می‌توانیم از آنها حمایت کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین از کمبود ۲۰۰ خوابگاه در کل کشور خبر داد و افزود: هم اکنون ۵۰ هزار دانشجو در سطح کشور خوابگاه ندارند.

وی ادامه داد: با کمک مجلس در برنامه ششم توسعه به خوابگاه سازی روی آورده‌ایم و برنامه‌های ما در این بخش می‌تواند کمبود فضای خوابگاهی در کشور را تامین کند.

یزدان‌مهر در پایان تاکید کرد: یکی از موارد مورد تاکید وزارت علوم ایجاد اتاق تندرستی در خوابگاه‌هاست که این امر با هدف گسترش ورزش، ایجاد شادابی و نشاط در بین دانشجویان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده در تابستان سال جاری در بخش خوابگاه‌های دانشجوئی، اعلام داشنتد که با اصلاحات انجام شده و نصب تجهیزات تمامی خوابگاههای دانشجوئی به سطح ۱ و ۲ و ۳ ارتقاء یافته و دیگر خوابگاه‌های سطح ۴ و ۵ در سطح دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

مشاور وزیر علوم همچنین جهت همکاری در ساخت خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه گرمسار با همکاری بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون ریال به دانشجویان متأهل و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات به دانشجویان مجرد برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اشاره و اعلام کرد، که در حال حاضر بطور میانگین هر هفته ۸۰۰ نفر به این سفر معنوی اعزام می شوند.

کد خبر: 861305

وب گردی

وب گردی