برخی مدارس از برگزاری شوراهای دانش‌آموزی خودداری می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر هدف از شوراهای دانش‌آموزی، تربیت دانش‌آموزان باشد، این شوراها بستر تربیت آنها هستند، گفت: برخی مدارس از برگزاری شوراهای دانش‌آموزی خودداری می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که در دبیرستان دخترانه دور اول راهیان فضیلت منطقه 2 برگزار شد با اشاره به اهمیت فعالیت شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اظهار داشت: از مدیران مدارس می‌خواهم فراموش نکنند که مأموریت ما مدرسه‌داری نیست، چرا که اگر مأموریت خود را اینطور بدانیم، شوراها مزاحم به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: اگر هدف تربیت دانش‌آموز باشد، شوراها از بسترهای تربیت دانش‌آموز هستند و باید دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های مدرسه مشارکت داشته باشند و از همین سنین، تمرین واقعی در این خصوص را انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید مشارکت را در عمل به دانش‌آموزان آموزش دهیم، گفت: مدیر مدرسه باید شرایط لازم برای مشارکت را فراهم کند.

فیض تصریح کرد: در سطح کشور مدارس دولتی و غیردولتی را شاهد هستیم که ورودی به شوراهای دانش‌آموزی، اردوها و فعالیت‌های فوق برنامه نمی‌کنند، چرا که برای آنها ایجاد دردسر می‌کند.

706

کد خبر: 861308

وب گردی

وب گردی