شاعران ایران و کره جنوبی در شیراز گفت و گو کردند

رئیس حوزه هنری فارس از برگزاری همایش بین المللی گفت و گوی جهانی شاعران شیراز و کره جنوبی به میزبانی حوزه هنری فارس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، رئیس حوزه هنری فارس گفت: سال گذشته و در جریان سفر رئیس جمهور کره جنوبی به جمهوری اسلامی ایران وی از حوزه هنری دیدار کرد و تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد شد.

محمد کرم اللهی افزود: پیرو این رویداد چند جلد از مجموعه آثار ادبی معاصر دو کشور به زبان طرف مقابل تولید شده و در پی آن قرار است نشست های مشترک اهالی ادبیات دو کشور نیز برگزار شود که نشست فوق الذکر در همین راستا برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این هفته همایشی در تهران برگزار شد و نمونه هایی از آثار ادبی تولید شده نیز رونمایی شود و در پایان این هفته نیز شاعران برجسته کره جنوبی و مسئولین فرهنگی این کشور به شیراز خواهند آمد.

وی گفت: در این برنامه قرار است دو تن از شاعران برجسته کشور کره و مسئولین فرهنگی کره جنوبی از جمله «کیم سئون وو» ، «مون تائی جون»، در نشستی با شاعران و نویسندگان و بزرگان ادبیات استان شرکت خواهند کرد همچنین «کیم جانگ سون»، «یو جائی جون» و «یو جین جو » از مسئولین اداره ادبی وزارت فرهنگ و هنر کره جنوبی نیز در این برنامه ها حضور خواهند یافت.

کرم اللهی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد همه موجودیت ادبی و جریان های موجود را در این برنامه داشته باشیم، گفت: دکتر راهجردی و دکتر علیرضا قزوه و ناصر فیض نیز از مرکز در نشست تهران حضور خواهند داشت و ان شاءالله این نشست سرآغازی باشد بر ارتباط مستحکم هنرمندان شیراز و هنرمندان بین المللی.

وی در پایان اظهار داشت: این برنامه‌ها عصر پنجشنبه 4 آبان ماه جاری در چهار راه ترمینال باربری پشت باغ جنت انتهای بلوار استاد فراشبندی جنب موسسه فرهنگی ورزشی ایثار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس سالن سرو برگزار می شود.

502

کد خبر: 861341

وب گردی

وب گردی