«رهایی» جایزه ویژه جشنواره ای اسپانیایی را به دست آورد

فیلم «رهایی» برنده جایزه ویژه هئیت داوران جشنواره فیلم «گیرونا» اسپانیا شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، فیلم داستانی کوتاه «رهایی» به کارگردانی بهزاد خداویسی و نویسندگی سولماز اعتماد موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره گیرونای اسپانیا شد.

بهزاد خداویسی بازیگر آثاری همچون فیلم های سینمایی ضیافت، خمره، ایران سرای من است، من زمین را دوست دارم و ... همچنین سریال های روزگار جوانی، سرنخ، فاکتور هشت، دایره تردید و ... برای کارگردانی فیلم "رهایی" موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران از بیست و نهمین جشنواره گیرونای اسپانیا شد.

در این جشنواره این فیلم از نظر کارگردانی و نگاه شهری مورد تقدیر قرار گرفت. «رهایی»با دیدگاه جامعه شناسی به معضل بیکاری و اختلاف طبقاتی در حیطه زنان می پردازد.

فرناز فاضلی، محتشم مهدوی پور، سپیده پهلوان زاده و عقیل بهرامی در «رهایی» ایفای نقش کرده اند .

از عوامل این فیلم داود عباسی فیلمبردار، بهروز شهامت صدا گذار، حمید الله یاری صدابردار و فرید حسینی تدوین این اثر را به عهده داشته اند.

این فیلم همچنین برگزیده چندین جشنواره بین المللی دیگر همچون، آدنای ترکیه، سینمال رم، پل طلایی مسکو، اوچی لوزان سویس، اشتات آلمان و فیلم کوتاه بخارست شده است .

این جشنواره، با نمایش بیش از ۱۰۰ فیلم از کارگردانان کشورهای مختلف، در چندین بخش رقابتی، از جمله؛ بخش رقابتی بین‌الملل فیلم‌های بلند سینمایی، بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه، بخش رقابتی فیلم‌های مستند، بخش رقابتی فیلم‌های انیمیشنی و همچنین چندین بخش غیررقابتی دیگر، در روزهای 27 تا 31 سپتامبر 2017 در شهر گیرونا در کشور اسپانیا برگزار شد.

501

کد خبر: 861405

وب گردی

وب گردی