در زمینه تولید کتاب، سرمایه کم نداریم

حجت‌ا‌لاسلام محدعلی انصاری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی گفت: سهم کشور در تولید کتاب و علاقه به نوشتن زیاد است اما در حوزه کتاب‌خوانی با استقبال کمی روبرو هستیم.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی صبح امروز چهارشنبه سوم آبان با حضور حجت‌الاسلام یعقوبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، صالحی استاندار خراسان شمالی، حجت‌الاسلام انصاری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: به عنوان بهترین ابزار معرفت‌شناسی باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا بتوان از این طریق سهم کتاب‌خوانی در کشور را با آشنایی مردم با کتاب افزایش داد.

وی در ادامه گفت: سهم کشور در تولید کتاب و علاقه به نوشتن زیاد است اما در حوزه کتاب‌خوانی علاقه‌مند کم است. در زمینه تولید کتاب سرمایه کم نداریم و تعداد زیادی از اهالی فکر و ادب علاقه‌مند به نوشتن هستند که باید در زمینه رشد و توسعه کتاب‌خوانی تلاش کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران تصریح کرد: برای تحقق این امر باید اهالی علم و فرهنگ و کسانی که توانایی دست به قلم شدن دارند همت کنند و متولیان فرهنگی هم زمینه فعالیت را برای اهالی قلم فراهم نمایند. تسهیل در چاپ کتاب و حمایت از ناشران از دیگر اقداماتی است که زمینه برای توسعه و رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری در ادامه سخنان خود گفت: کتاب‌خوانی باید از سنین کودکی در فرزندان نهادینه شود و آن‌ها را با مطالعه آشنا کنیم. کتاب در نظام جمهوری اسلامی باید موردتوجه قرار گیرد. چراکه در عصر حاضر هجمه‌های فرهنگی خانمان‌سوز دشمنان درصدد آسیب زدن به فرهنگ کشور ما است. این امر می‌تواند ما را مصون بدارد.

دهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی از 3 تا 8 آبان ماه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

502

کد خبر: 861425

وب گردی

وب گردی