حسینی : دل آرام ها به حرف های دلواپسان رسیدند/زمزمه های جدایی از روحانی وجود دارد

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: گذشت زمان پیش بینی درست رهبری ونیروهای متدین وانقلابی و نادرستی منطق بزک کنندگان چهره امریکا رانشان داد ومعلوم شدچه کسانی درتشخیص مصالح ملی دقت وهوشیاری بیشتری دارند.

سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسکانیوز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره آمریکا و عهد شکنی هایش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر بدبین بودن به آمریکا در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: از ابتدا افراد دلسوز و متعهد و کسانی که منافع کشور را در نظر داشتند هشدارداده بودند ولی بعضی گفتند در عالم سیاست بدبینی و خوش بینی معنا ندارد و خود آن ها امروز به این نکته رسیدند که نمی شود به آمریکا اعتماد کرد .

وی تصریح کرد: کسانی که منتقدان و دلواپسان را تمسخر و تخریب می کردند و به ترسو بودن متهم می کردند و خود را دل آرام،شجاع،ناجی وقهرمان جلوه می دانند و باشتاب نشان ملی برگردن آویختند وحتی ازجاسوس مذاکرات هم بااعطای مدال افتخارتمجید کردند،حال خود آن ها به همان حرف های دلواپسان رسیده اند و اینک مواضع تندی علیه آمریکا می گیرند و همان ضرب المثل حکیمانه نوشدار و بعد از مرگ سهراب را بخاطر می آورند البته اگر از حالا به بعد هم رویکرد و تفکرخود را اصلاح کنند قطعا ضرر و زیان کمتری متوجه کشور می شود.

وی ادامه داد : به هرحال گذشت زمان پیش بینی درست رهبری و نیروهای متدین و انقلابی و نادرستی منطق بزک کنندگان چهره امریکا را نشان داد و معلوم شد چه کسانی درتشخیص مصالح ملی دقت و هوشیاری بیشتری دارند.

حسینی با اشاره به عهد شکنی های آمریکا در برجام ابراز کرد: در عمل دیدیم خوی زیاده طلبی و استکباری امریکا مانع التزام به تعهدات شد.

برجام قداستی ندارد

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به عدم همکاری بانک های اروپایی با ایران تصریح کرد: در پرونده هسته ای که با غربی ها مذاکره کردیم آمریکایی ها را ناقض عهد و پیمان شان دیدیم البته اروپایی ها هم همکاری لازم را نکردند و بیشتر بدنبال منافع سرشار خود بودند.

وی با اشاره به تهدید شرکت توتال و حرف شنوی از آمریکا اظهار داشت: در تازه ترین اظهار نظر شرکت توتال اعلام کرد اگر کنگره آمریکا برجام را تایید نکند ما از ایران خواهیم رفت،این ها با کلی سر و صدا آمدند در ایران قراردادی را بستند و حالا ماندن خود را به تایید برجام از سوی کنگره آمریکا منوط کرده اند!

حسینی ادامه داد: این موارد نشان می دهد که آن ها فقط به دنبال منافع خودشان هستند پس نباید تصور کنیم برجام موفقیت ودستاورد بزرگی برای کشور بوده ودارای قداست است که به هرقیمت گزاف و ذلتی بایدآن را حفظ کنیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در مورد برجام بیان کرد: آن ها می گویند از برجام خارج نشده وآن راتاکنون پاره نکرده اند ولی عملا بانقض مفاد آن،همان نتیجه حاصل شده و تهدید می کنند که باافزایش تحریم ها شرایط رادشوارتر خواهند کرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ظریف مبنی بر لجن پراکنی ترامپ ادامه داد: باید رییس جمهور و وزارت امور خارجه ما از حالت انفعال خارج شوند که الحمدالله آثار و شواهدی در این مورد وجود دارد و نشان می دهد آن ها هم به ماهیت خصومت آمیزپلید آمریکا بیش از پیش پی برده اند.

ترامپ و اوباما ازیک قماش هستند

حسینی با در نظر داشتن عدم تفاوت بین سران آمریکا مثل ترامپ و اوباما اظهار اشت: همه این ها از یک قماش و سروته از یک کرباسند و در اصل به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به برجام خاطر نشان کرد: افراد و طیف هایى برجام راموفقیت آمیز می نامند که قصدشان زمینه سازی برای مذاکره پیرامون مباحث دفاعی وموشکی ونیزمسائل منطقه وحقوق بشر است یعنی ازیک سوراخ چندبار گزیده شویم وعبرت هم نگیریم و یا با تفسیر نادرست آیات مربوط به عهدوپیمان پیامبر(ص)،مجدد با عهد شکنان پیمان ببندیم وروز از نو روزی ازنو،دوباره باساده لوحی وبلاهت کلاه سرمان بگذارند! در حالی که در اولین گام که پس ازنزدیک به ٤دهه با امریکائی ها مذاکره کردیم وحیثیت یک ملت انقلابی را هزینه کردیم خواسته های ما که همان رفع تحریم ها بود برآورده نشد،هنوز برخی تحریم ها پابرجاست و برخی دیگر هم دراین مدت اضافه شده و جدید تر هم از راه می رسدکه قطعا به منافع مردم ما آسیب می زند.

اصولگریان برای انتخابات 96 هیچ طرحی نداشتند

وی با اشاره به زمان انتخابات ریاست جمهوری 96 و تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب در آن دوره اظهار داشت: هیچ طرح و برنامه دیگرى نیروهای اصول گرادرآن مقطع نداشتندکه همگان رابه همگرایی وانسجام دعوت کند.

حسینی ادامه داد: عده ای به عنوان هیات موسس حرکت ارزنده اى را شروع کردند و بقیه هم رفتند و به آن ها کمک کردند، زمان بسیار کم بود و تا انتخابات تقریبا 5 ماه فرصت داشتیم و در این زمان کم نمی شد همه خواسته ها برآورده شود و باعث شد ازتوان وظرفیت عده ای مثل بعضی از شخصیت های ملی واستانی به نحومطلوب استفاده نشود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد با اشاره به عبور از مرحله انتخابات گفت:حالا فرصت مناسبی است که عملکرد جبهه رامنصفانه ارزیابی کنیم ونقاط قوت وضعف،راهبردها، برنامه های عملیاتی واولویت ها رامشخص کنیم که این کار در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به اظهار نظر برخی افرادکه اصل اقدام رازیرسوال می برند،بیان کرد: بعضی ها اشکالی را می بینند و میخواهند اساس را بزنند اگر جایگزین بهتری دارید و می توانید طراحى بهترى ارائه دهید بسم الله این گوی واین میدان! اما صرف ایرادگرفتن گرهی راباز نمی کند.

اعضای شورای مرکزی جبهه و بانیان آ ن هم مدعی نیستندکه ضعف واشکالى وجودنداشته ولی باید همت کرد و شرایط بهتری را ترسیم کردتا با ساختار مناسب تر و نیروهای باانگیزه وجوانتر درمقاطع بعدی کار را به نتیجه رساند و گرنه مجدد زمان را ازدست خواهیم داد و مدتها سردرگمی حاکم خواهدشد.

بعید می دانم احمدی نژاد کاندیدای مجلس شود

عضو شورای مرکزی نیروهای مردمی انقلاب اظهار داشت: اگر جبهه مردمی نبود ما 4 یا 5 کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری 96 داشتیم ، با هر کدام که صحبت می کردیم همه خودشان را نفر اول تلقی می کردند و باتشویق اطرافیان و چه بسا تحریک رقیب (البته باچند واسطه) درصحنه می ماندند و دقیقا همان وضعیت سال ٩٢تکرار می شد، یعنی چندکاندیدا با٣تا٥میلیون رای داشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضریک اقلیت قوی ١٦ میلیونی وجود دارد و کسی نمی تواند آن رانادیده بگیردو یا تحقیر کند و لذا تاثیر گذاری آن ها هم به مراتب بیشتر است.

حسینی با اشاره به انتخابات و اتفاقات بعد از آن گفت: بعضی فکر می کردند روحانی فضا را برای اصلاح طلبان بیش ازدولت یازدهم باز خواهد کرد ولی حالا اصلاح طلبان دست ازپا درازتر گلایه ها ونقدهای ملایم و در مواردی بی پروای خودرا شروع کرده اند!

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد ادامه داد: الان زمزمه هایی وجود دارد که راه خودشان را از روحانی جدا کنندتا در انتخابات بعد در چهره مخالف وضع موجود وخواهان تغییر و تحول خود را مطرح کنند!

وی در مورد اختلافات بین رییس دفتر و معاون اول رییس جمهور ابراز کرد: الان شما اختلافات معاون اول با رییس دفتر را مشاهده می کنید و این احتمال وجودداردکه رییس دفتر به تدریج جایگزین معاون اول شود.

حسینی در مورد کاندیداتوری احمدی نژاد برای انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعید می دانم حاضر شود از یک شهرستان کاندیدای مجلس شود اگر هم این کار را انجام دهد با نوع نگاه پیشین ایشان نسبت به جایگاه مجلس هم خوانی ندارد.

کد خبر: 861427

وب گردی

وب گردی