18 مورد نقض عهد در اجرای برجام از سوی آمریکا در آخرین گزارش وزارت امور خارجه به مجلس

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در آخرین گزارش آقای ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شاهد 18 مورد از موارد نقض برجام توسط آمریکایی ها هستیم.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تطابق عملکرد دستگاه دیپلماسی در طول 2 سال گذشته از اجرای توافق هسته ای با شروط 9 گانه رهبر انقلاب در این باره در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده وزارت امور خارجه به وظیفه خود به عنوان مسئول اجرای پرونده هسته ای از سوی شورای عالی امنیت ملی عمل کرده است.

وی افزود: اما در غالب برجام، آمریکایی ها کارشکنی هایی را مرتکب شده اند و در این زمینه بخشی از خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری در نامه خود به وزارت امور خارجه ابلاغ کرده اند رعایت نشده است.

فلاحت پیشه با تاکید بر این که ما باید قدردان مسئولان دیپلماسی به ویژه آقای ظریف باشیم ادامه داد: در آخرین گزارش آقای ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شاهد 18 مورد از موارد نقض برجام توسط آمریکایی ها هستیم؛ این گزارش برخلاف گزارش های قبلی تا حد زیادی تحت شعاع عهد شکنی آمریکایی است که مانع تحریم زدایی از کشور شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قالب همین گزارش وزارت امور خارجه، در بخش های مختلف مانند نفت، بهداشت و درمان و موضوع حمل نقل تحریم زدایی صورت گرفته است، اما در حوزه بانکی آمریکایی ها به دنبال ایجاد تنگنا هایی برای ایران هستند.

وی با "نامرد" خواندن طرف آمریکایی خاطر نشان کرد: در این شرایط ما به هیچ عنوان نباید در داخل با یک دیگر چالش و اختلاف داشته باشیم؛ عهد شکنی آمریکایی ها حتی صدای متحدین اروپایی خودشان را نیز در آورده است.

فلاحت پیشه در پایان گفت: به نظر بنده دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه به وظیفه خودشان عمل کرده اند؛ تا زمانی که برجام در قالب منافع ملی بماند ما نیز به آن پایبند خواهیم بود اما اگر زمانی به این نتیجه برسیم که برجام با منافع ملی ما هم خوان نیست طبیعتا از آن خارج خواهیم شد.

302

کد خبر: 861499

وب گردی

وب گردی