تصویب لایحه  تحریم های جدید علیه کره شمالی

مجلس نمایندگان آمریکا با هدف قطع روابط تجاری و مالی کره شمالی با سیستم مالی جهانی لایحه‌ای را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی تصویب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آسیا، این لایحه روز سه شنبه با ۴۱۵ رای موافق در مقابل دو رای مخالف تصویب شد.
این لایحه به نام "اتو وارمبیر"، دانشجوی آمریکایی که در ژوئن سال جاری میلادی پس از گذشت بیش از یک سال در کما در زندانی در کره شمالی جان باخت، نامگذاری شده است.
بر اساس این لایحه وزارت خزانه داری آمریکا تمامی حساب‌های موسسات مالی خارجی را که با کره شمالی در ارتباط هستند، مسدود می‌کند.
یکی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا و تدوین کننده این لایحه در جریان مناظره‌ای روز سه شنبه گفت: زمان آن رسیده که بانک‌های خارجی میان کمک کردن و تبعیت از کره شمالی یا همکاری با آمریکا برای متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی یکی را انتخاب کنند. آن ها باید موضع خود را مشخص کنند.
وی ادامه داد، بانک‌های خارجی می‌توانند به نفع کره شمالی فعالیت کنند یا در کنار آمریکا بمانند. آن ها نمی‌توانند دو طرف را داشته باشند.
سازمان ملل ماه گذشته میلادی تحریم‌های جدیدی را با هدف متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی تصویب کرد.

دانشجوی آمریکایی که در کره‌شمالی به کما رفته بود، از سوی مقام‌های این کشور به ۱۵ سال حبس به اتهام تلاش برای سرقت یک پوستر تبلیغاتی از هتل محل اقامتش در پیونگ یانگ محکوم شده بود.

کد خبر: 861514

وب گردی

وب گردی