انتظارات جدید وزیر بهداشت از رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت

وزیر بهداشت در پیامی به دکتر سید رضا مجد زاده رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران، انتظارات جدید خود برای عملیاتی کردن برنامه های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سید رضا مجدزاده
رئیس محترم موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران

باتوجه به ضرورت تولید شواهد و داده های معتبر مورد نیاز برای تصمیم گیری های کاربردی نظام سلامت، پیرو نامه شماره 100/1116 مورخ 1394/11/28 که در آن مسئولیت استفاده از ظرفیت کشور برای انجام مطالعات مندرج در تقویم پیمایش های مطالعات ملی سلامت، مدیریت داده های تولید و جمع آوری شده، تامین نیازهای اطلاعاتی سازمان های بین الملی و تهیه و انتشار گزارش های سالیانه دیده بانی با همکاری واحدهای ذیربط و حمایت معاونت های زیر مجموعه وزارت بهداشت برعهده آن موسسه گذاشته شده بود، ضمن تاکید دوباره بر تحقق این وظایف، موارد زیر نیز که جهت تحقق برنامه این وزارت در دولت دوازدهم ضرورت دارد عملیاتی گردد، جهت اجرایی شدن به جنابعالی ابلاغ می گردد:

1. تکمیل نظام اطلاعات سلامت کشور با شناسایی کمبودهای داده ای سلامت باتوجه به نیازهای موجود و برنامه ریزی برای جمع آوری آنها (مانند داده های سلامتی گروه های آسیب های اجتماعی، داده های مورد نیاز از سایر بخش های توسعه و...) با مشارکت سایر بخش های ذیربط
2. راه اندازی کامل سیستم داده های مالی بخش سلامت و نهادینه سازی سامانه نظام مند برای تحلیل حساب های ملی سلامت
3. استقرار نظام پاسخ دهی سریع مبتنی بر شواهد برای سیاستگذاران و تصمیم گیران حوزه سلامت
4. ارزیابی کمی پیشرفت سیاست های کلی سلامت و برنامه ششم توسعه
5. استفاده از ارزیابی فناوری های سلامت در بازبینی و تدوین بسته خدمات سلامت
شایسته است گزارش دوره ای کلیه اقدامات مرتبط با این موارد تهیه و به اینجانب ارائه شود. توفیق روزافزون شما را از خداوند منان مسئلت دارم .

701

کد خبر: 861523

وب گردی

وب گردی