کشف آثاری از دوران پارینه سنگی در غار بوف شهرستان رستم

باستان شناسان ایرانی و آلمانی در پایان فصل چهارم کاوش علمی باستان شناسی در غار بوف شهرستان رستم، یافته های جدیدی از دوران پارینه سنگی میانی و پارینه سنگی شناسایی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، باستان شناسان ایرانی و آلمانی در پایان فصل چهارم کاوش علمی باستان شناسی در غار بوف شهرستان رستم، یافته های جدیدی از دوران پارینه سنگی میانی و پارینه سنگی جدید شامل دست ابزارهای سنگی، بقایای استخوان های جانوری و دانه های گیاهی شناسایی کردند.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان رستم، با بیان این مطلب روز سه شنبه افزود: غار یاد شده دارای توالی استقراری از دوران پارینه سنگی میانی تا فرا پارینه سنگی است و از آنجا که بقایای استخوان انسانی در این مکان یافت نشد، نمی توان گونه های انسانی متعلق به آن دوران را مشخص کرد.

مقامات محمودی بیان کرد: یافته های دوران پارینه سنگی جدید مربوط به انسان مدرن یا هوموساپین است.

وی ادامه داد: فصل چهارم کاوش علمی باستان شناسی غار بوف شهرستان رستم که با همکاری مشترک پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان و دانشگاه توبینگن آلمان انجام شد، از سیزدهم شهریور تا بیست و هفتم مهرماه ۹۶ به طول انجامید.

محمودی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هدف از انجام این پژوهش، لایه نگاری باستان شناسی این غار تاریخی و باستانی برای مشخص کردن وضعیت استقرار و سکونت انسان در آن و همچنین بازسازی شرایط زیست محیطی و آب و هوایی منطقه در ۵۰ هزار سال گذشته بوده است.

وی گفت: سرپرستی این پروژه پژوهشی را دکتر محسن زیدی و پرفسور نیکلاس کنارد بر عهده داشتند.

901

کد خبر: 861537

وب گردی

وب گردی