انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد

صبح امروز همزمان با سراسر کشور، انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز همزمان با سراسر کشور، بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

9 میلیون نفر در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی کشور شرکت می‌کنند

کارشناس مسئول امور اجتماعی وزارت آموزش و پرورش نیز در مراسم نمادین بیستمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات شورای دانش‌آموزی مهمترین ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مدارس است.

سید مجتبی سبحانی با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی فعالیت تربیتی چند وجهی است، افزود: دانش‌آموزان در این انتخابات آموزش می‌بینند تا در آینده در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور مشارکت کنند.

وی گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی در 95 هزار واحد آموزشی سراسر کشور برگزار می‌شود و بیش از 9 میلیون دانش‌آموز در این دوره از انتخابات شرکت می‌کنند و قریب به 650 هزار دانش‌آموز به عضویت شورا در می‌آیند.

کارشناس مسئول امور اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان در این انتخابات درس دموکراسی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری می‌بینند تا یارگری امور آموزشی و پرورشی در مدرسه باشند.

مدیران و معلمان مدارس سنندج با اعضای شورای دانش‌آموزی همکاری کنند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در این مراسم اظهار داشت: در سند تحول بنیادین یکی از اصول مهم مربوط به «الگوهای نظری و اصل مشارکت‌جویانه» است.

محمد سعید کنعانی افزود: باید از مشارکت‌های همگانی، خرد و هم‌افزایی جهت مشارکت بیشتر در مدارس استفاده کنیم.

وی گفت: در جهان امروزی باید کودکان از رشد و ظرفیت خود برای دریافت حق و عزت نفس جهت رویارویی با چالش‌های زندگی استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج تصریح کرد: باید همه ارکان شورای مدرسه، اعم از مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان و دانش‌آموزان با شوراهای دانش‌آموزی همکاری داشته باشند و پرواز هم‌گونی را به وجود آوردند.

انتخابات دانش‌آموزی در 150 واحد آموزشی شهرستان بانه برگزار شد

فرماندار شهرستان بانه در مراسم نمادین انتخابات دانش‌آموزی که در مدرسه نمونه دولتی زانیاران این شهر برگزار شد، انتخابات دانش‌آموزی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این انتخابات تمرینی برای مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات‌های مهم و حساس آینده خواهد بود.

محمد فلاحی با بیان اینکه بکارگیری اکثر پست‌های مهم کشور بر اساس برگزاری انتخابات در کشور است، افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌های متعدد سبب می‌شود خروجی بیشتری از انتخابات حاصل شود.

وی گفت: شوراهای دانش‌آموزی که از طریق انتخابات برگزیده می‌شوند به‌عنوان همیار در اداره امور مدرسه، کمک کار مدیر و سایر مسئولان اجرایی مدارس فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان بانه با تاکید بر نقش شوراهای دانش‌آموزی تصریح کرد: امروزه مسئولیت‌های کوچک سبب تقویت حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان و زمینه‌ساز قبول مسئولیت‌های بزرگ شغلی و اجتماعی در آینده است.

رضا خضری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه هم در این انتخابات اظهار داشت: انتخابات دانش‌آموزی امروز در 150 واحد آموزشی شهرستان بانه و همگام با سراسر کشور اجرا می‌شود.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس شهرستان دهگلان برگزار شد

فرماندار شهرستان دهگلان در مراسم انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی سهروردی این شهر برگزار شد، از دموکراسی به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه نام برد و اظهار داشت: امروزه دموکراسی یکی از الزامات جامعه بشری به‌ویژه نظام‌های حاکمیتی و یک امر سیاسی است.

یحیی نظری با بیان اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی «برگزاری انتخابات» است، افزود: امام خمینی(ره) با وجود جنگ تحمیلی نیز اجازه نداد یک دوره انتخابات تعطیل شود چرا که بر حقوق ملت تاکید داشت و می‌دانست که این امر باید نهادینه شود.

وی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، ارکان قدرت نظام جمهوری اسلامی را وجود مردم دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی می‌خواهد که مردم از طریق صندوق‌های رأی در سرنوشت خود تأثیرگذار باشند و حرف خود را بزنند.

فرماندار شهرستان دهگلان خاطر نشان کرد: امیدوارم که روز به روز شاهد شکوفاتر شدن بستر سیاسی از دل همین شوراهای دانش‌آموزی باشیم.

منبع: تسنیم

901

کد خبر: 861557

وب گردی

وب گردی