پرداخت صدقه الکترونیکی می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران نسبت به دو سال گذشته، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور مراجعات به کمیته امداد را بیشتر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز چهارشنبه (3 آبان ماه 96) با حضور در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران با تشریح اقدامات این نهاد حمایتی با بیان اینکه کار کمیته امداد ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارد گفت: هرچه وضعیت اقتصادی کشور رونق گیرد، به طور طبیعی مراجعات به کمیته امداد نیز کمتر می شود و در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فشارها بر بروی امداد بسیار زیاد است که افراد بیشتری تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی کمیته امداد برای کاهش جمعیت مددجویان خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش قرار داده ایم در سال گذشته توانستیم 10 درصد از جمعیت مددجویان را کاهش دهیم که در حقیقت با این اقدام، تن به جراحی و درمان دادیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اعطای وام قرض الحسنه خود اشتغالی به مدد جویان کمیته امداد گفت: اعطای وام قرض الحسنه خرد و کمتر از 5 میلیون تومان را در اولویت های کاری امداد قرار داده ایم، تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات از طریق صندوق قرض الحسنه ولایت صورت می گیرد که در حال حاضر در 31 استان کشور، 31 دفتر دارد اما در توسعه شعب با هدف صرفه جویی در هزینه ها و امکانات، به صورت الکترونیکی اقدام کرده ایم.

فتاح با تاکید براینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به هیچ وجه سیاسی نیست و در مسائل سیاسی دخالت نمی کند، تصریح کرد: این نهاد حمایتی فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی است و در حال حاضر 15 درصد از جامعه اهل سنت نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

وی با بیان اینکه برای مدیریت جامعه هدف سهام عدالت اعلام آمادگی می کنیم در خصوص مسکن مهر نیز گفت: با وزارت راه و شهرسازی وارد مذاکره شدیم که آن ها اعلام کردند که حدود 52 هزار و 500 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد و مشخص شد که در حال حاضر 16 هزار و 500 واحد آماده واگذاری وجود دارد و ما در خواست کردیم که این واحدها به کمیته امداد واگذار شود اما برای تامین منابع آن نیاز به مصوبه مجلس است.

فتاح به اشاره به اینکه آمادگی داریم به موضوع یارانه ها ورود کنیم، خاطرنشان کرد: اگر یارانه 50 درصد افرادی که یارانه بگیر هستند، قطع شود و تعداد یارانه بگیران 35 میلیون نفر شود، 20 هزار میلیارد تومان دست دولت را می گیرد که می تواند آن را برای اشتغال زایی و سرمایه گذاری هزینه کند.

وی با بیان اینکه برای حذف یارانه پردرآمدها لازم است که مجددا این افراد مورد شناسایی قرار گیرند، گفت: حاضریم در کمک به دولت برای شناسایی افراد نیازمند و کم درآمد که به یارانه نیاز دارند، مسئولان بپذیریم که این موضوع نیز نیازمند مصوبه مجلس در اصلاح قانون هدفمندی یارانه هاست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین در خصوص ضرورت امنیت صندوق های صدقات که در شهرها مورد دستبرد معتادان متجاهر قرار می گیرد، گفت: برای حل این مشکل از فناوری های ارتباطی جدید از جمله تلفن، پیامک و اپلیکیشن تلفن همراه استفاده می کنیم و به سمت الکترونیکی شدن پرداخت صدقه حرکت می کنیم و کم کم و به صورت تدریجی نسبت به جمع آوری صندوق های صدقات اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران یا حمایت از اقدامات و خدمات کمیته امداد مشکلات پایتخت را در رابطه با کمیته امداد با فتاح در میان گذاشتند.

کد خبر: 861577

وب گردی

وب گردی