وضعیت فعلی کشور نتیجه بی توجهی به نظام برنامه‌ریزی و آمار است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی نیازمند زیرساخت است، گفت: وضعیت فعلی نتیجه بی توجهی به نظام برنامه‌ریزی و آمار است.

به گزارش ایسکانیوز، شهرام طهماسبی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی که در سالن همایش‌های مهرانه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: استان زنجان استان پرظرفیتی است.
وی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ما چندان خوب نیست و بحران آب و بیکاری و ... داریم، تصریح کرد: یک بحران بزرگ به نام مدیریت داریم که بحرانها زاییده این مهم است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته اقدامات ضابطه‌مند کنار گذاشته شده و در همین راستا برنامه چهارم توسعه را کنار گذاشتیم، گفت: برنامه چهارم توسعه در سال آخر دولت اصلاحات تنظیم شد، که موفق به اجرای آن نشدیم.
طهماسبی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه رشد اقتصادی 8 درصدی هدف گذاری شده بود، اضافه کرد: وضعیت فعلی نتیجه بی توجهی به نظام برنامه‌ریزی و آمار است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان رویکردها و مدیران برنامه محور دارد و در ریل توسعه است، افزود: البته کار در این بین بسیار زیاد است و اراده مدیران و کارشناسان برای رسیدن به اهداف چشم انداز توسعه مصمم است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی نیازمند زیرساخت است، اظهار کرد: بنا داریم سیستم یکپارچه آماری در استان پایه‌گذاری شود.
طهماسبی با بیان اینکه استارت این کار از ابتدای آبان زده شده است، تصریح کرد: از امروز متولی آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بخش آمار است.
وی با بیان اینکه درصدد افزایش سطح علمی و آگاهی کارشناسان دستگاه‌های استان هستیم، ابراز کرد: هدف ما توانمندسازی مدیران و کارشناسان و تسلط آنها به نرم افزار است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در پایان با تاکید بر اینکه حق نداریم با همه چراغ‌های در دست در تاریکی حرکت کنیم، اظهار کرد: ما باید با نظام برنامه‌ریزی صحیح در مسیر درست گام برداشته و حرکت کنیم.

902/900

کد خبر: 861583

وب گردی

وب گردی