عملیات اجرایی کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در خوسف آغاز می‌شود

فرماندار خوسف با بیان اینکه برای جلوگیری از خام فروشی گل نرگس و عناب کارخانه فرآوری مجوز آن صادر و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود گفت: مسئولان شهرستان با نگاه تسهیل در صدور مجوزها مقاومت اقتصادی را تبدیل به اقتصاد مقاومتی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شفیعی ظهر امروز در جلسه راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان خوسف اظهار داشت: شهرستان خوسف دارای رتبه اول کانی‌های فلزی در استان است و معدن در شهرستان خوسف یک ظرفیت بسیار ناشناخته است که می‌توان از آن در جهت تولید واشتغال استفاده کرد.

وی افزود: برای جلوگیری از خام‌فروشی گل نرگس و عناب کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی مجوز آن صادر شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

تشکیل تعاونی نرگس‌کاران تا هفته آینده در خوسف

فرماندار خوسف گفت: تعاونی نرگس‌کاران تا هفته آینده تشکیل و گل نرگس را ازکشاورزان با همکاری شهرداری خریداری کرده و به صورت رایگان توسط شرکت پست به تهران حمل خواهد شد.

شفیعی بیان کرد: باتوجه به اینکه دغدغه اصلی تولیدکنندگان بازار فروش محصولات است به جهت فروش بهتر محصولات کشاورزی بزودی در سایت شهرستان خوسف قسمت تجاری سازی فعال خواهد شد تا بتوان معرفی بیشتر و بهتری از محصولات شهرستان داشته باشیم و این کمک شایانی به بحث فروش محصولات تولیدی شهرستان خواهد کرد.

مجوز احداث دهکده گیاهان دارویی در خوسف صادر شد

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف در حوزه گیاهان دارویی غنی است گفت: باتوجه به اینکه مجوز دهکده گیاهان دارویی صادر شده است اما به لحاظ زیرساخت با مشکل مواجه شده است ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات زیرساختی گام‌های مثبتی در حوزه گیاهان دارویی برداشته شود.

فرماندار خوسف تصریح کرد: با توجه به اینکه درگذشته در راستای صدور مجوزها سختگیری‌های انجام می‌شد این امر مانع از تحقق اقتصاد می‌شد و به نوعی در برابر اقتصاد مقاومت می‌شد که خوشبختانه مسئولان شهرستان با نگاه تسهیل در صدور مجوزها مقاومت اقتصادی را تبدیل به اقتصاد مقاومتی کردند.

عملیات اجرایی کشتارگاه طیور در شهرستان هفته آینده اجرایی می‌شود

شفیعی گفت: باتوجه به اینکه یکی دیگر از پتانسیل‌های شهرستان واحدهای پرورش مرغ گوشتی است برای تکمیل زنجیره تولید عملیات اجرایی کشتارگاه طیور در شهرستان در هفته آینده اجرایی می‌شود و باتوجه به اینکه شهرستان خوسف به لحاظ فرهنگی از قدمت بالایی دارد شناسنامه فرهنگ و هنر شهرستان نیز تهیه شده است.

50 درصد معادن خوسف به دلیل رکود بازار، تعطیل است

کارشناس معادن اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف نیز در این جلسه با بیان اینکه 50 درصد معادن شهرستان به دلیل رکود بازار تعطیل است گفت: در شهرستان خوسف منطقه معدن قلعه‌زری و آبگرم لوت نقاط بسیار امیدبخش برای کشف معادن فلزات است و معدن آهن بیشه شهرستان خوسف نیز از ذخیره قابل توجه برخوردار است.

فاطمی از صدور گواهینامه کشف معدن طلا و مس در منطقه معدن قلعه زری و آبگرم، 3 پروانه اکتشاف و 30 محدوده ثبت شده برای اکتشاف معادن خبر داد و گفت: با راه‌اندازی معدن طلای شادان کارخانه فرآوری در شهرستان نیز احداث خواهد شد که در بحث اشتغال و تولید کمک شایانی به شهرستان خواهد کرد.

901

کد خبر: 861588

وب گردی

وب گردی