تلاش‌های هدایت‌شده‌ای با مداخلات خارجی برای بالکانیزه کردن منطقه وجود دارد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به بحران های منطقه گفت: تلاش‌های هدایت‌شده‌ای با مداخلات خارجی برای بالکانیزه کردن منطقه وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با دراگان تو دو رویچ سفیر جدید صربستان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور بر گسترش مناسبات بازرگانی، اقتصادی و بانکی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: کمیسیون های تخصصی در مجلس شورای اسلامی آمادگی اقدامات لازم درباره مصوبات قانونی و حوزه های نظارتی جهت سرعت بخشیدن به تعاملات در روابط میان دو کشور را دارند.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران های منطقه عنوان کرد: تلاش های هدایت شده ای با مداخلات خارجی برای بالکانیزه کردن منطقه وجود دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان سفر هفته آینده رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران به صربستان را گامی در راستای تقویت مناسبات موجود خواند و بر دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس پارلمان صربستان جهت سفر دو جانبه به تهران تاکید کرد.

** جمهوری اسلامی به هیچ عنوان حامی تروریست‌ها نیست

دراگان تو دو رویچ سفیر صربستان با اشاره به فعالیت های خود در توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی، تجاری و پارلمانی دو کشور گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران در نبرد با تروریسم حمایت می کنیم و می دانیم که ایران به هیچ عنوان حامی تروریست ها نیست و در واقع ایران خود هدف تروریست هاست.

وی افزود: پارلمان صربستان آماده استقبال از رئیس مجلس شورای اسلامی و توسعه مناسبات دو کشور است.

دراگان تو دو رویچ ضمن ابراز خرسندی از تعاملات میان دو کشور اظهار داشت: ایران کشوری مهم و در اولویت سیاست خارجی صربستان است.

سفیر جدید صربستان در تهران تروریسم و خطر تجزیه منطقه را از عوامل تهدید صلح و امنیت جهانی خواند.

301

کد خبر: 861610

وب گردی

وب گردی