عرضه نهاده به جای طلب گندمکاران

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت طلب گندمکاران از محل فروش اسناد اوراق خزانه اسلامی از جمله اوراق مرابحه گندم در بازار سرمایه تامین می شود که تا 3 هفته آینده کار طراحی فروش آن انجام می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مرتضی شهیدزاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته که با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در محل نمایشگاههای بین المللی تهران شروع به کار کرد، در جمع خبرنگاران درباره پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 8 میلیون و 874 هزارتن گندم به ارزش 115 هزار و 960 میلیارد ریال خریداری شده که تاکنون 87 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
او اظهارداشت: مابه التفاوت بدهی دولت به گندمکاران با تمهیداتی که دولت اندیشیده است همانند سال گذشته با فروش اوراق در بازار سرمایه و از محل خزانه دولت و فروش گندم که شرکت بازرگانی دولتی در حال انجام آن است، تامین می شود.
شهید زاده گفت: طبق پیش بینی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه بین دو تا سه هفته آینده مطالبات گندمکاران تامین و پرداخت می شود که این مدت زمان برای طراحی اوراق مرابحه گندم و فروش آن در بازار سرمایه است که اگر فعالان بازار سرمایه با ما همکاری کنند این پول زودتر تامین و به حساب کشاورزان واریز می شود.

عرضه نهاده به جای طلب گندمکاران
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: در فاصله فصل کشت جدید و پرداخت مطالبات گندمکاران، برای حل مشکل تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان و تولید کنندگان با هماهنگی وزیر جهاد کشاورزی قرار شد بانک کشاورزی هزینه های خرید نهاده ها را بدون سود در اختیار تولید کنندگان بگذارد.
او گفت: این برای کسانی است که از دولت طلب کارند و سود آن را دولت پرداخت می کند و تا 10 یا 15 روز آینده این منابع برای تهاتر به دست کشاورزان می رسد.
شهیدزاده اضافه کرد: وقتی که دولت تصمیم می گیرد که مسئله کشت عقب نیفتد، ما به عنوان بازوی تخصصی مالی ملزم هستیم که هزینه های تامین نهاده ها را بدون سود در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم و وزارت جهادکشاورزی تعهد کرده که بخشی از مطالبات گندم کاران را به صورت نهاده در اختیار کشاورزان قرار دهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: اکنون در انتظار اعلام نرخ جدید خرید تضمینی سال زراعی جاری توسط شورای اقتصاد هستیم.

تصویب اعتبار 50 هزارتن پرورش ماهی در قفس تا پایان سالجاری
شهیدزاده اظهارداشت: بانک کشاورزی طبق اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکید مقام معظم رهبری و دولت برنامه تخصیص اعتبار به توسعه پرورش ماهی در قفس را در دستور کار دارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی اظهارداشت: توسعه پرورش ماهی در قفس یکی از برنامه های استراتژیک وزیر جهاد کشاورزی است که سال گذشته 20 هزارتن آن را مصوب کردیم و به اجرا درآمد.
او تصریح کرد: امسال برنامه تصویب اعتبار 50 هزارتن پرورش ماهی در قفس را در دستور کار داریم که تاکنون 11 هزار تن آن مصوب شده است.

بانک کشاورزی از طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری حمایت می کند
مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص توسعه پرورش ماهیان خاویاری گفت: یکی دیگر از برنامه های استراتژیک وزیر جهادکشاورزی حمایت از توسعه پرورش ماهیان خاویاری است که بانک کشاورزی در پیروی از این سیاست تمام امکانات اعتباری و شعب را در این مسیر تجهیز کرده که پشتوانه مالی این پروژه تامین شود.
دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته از 3 تا 6 آبان ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
این نمایشگاه با حضور 28 شرکت خارجی از کشورهای نروژ، دانمارک، ترکیه، ایتالیا، آلمان، یونان، هند، هلند، اسپانیا و فرانسه و 76 شرکت داخلی برگزار شده و شرکت های فعال در این بخش، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدیدکنندگان و متخصصان این صنعت قرار می دهند.
پیشتر عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار صادرات آبزیان میزان صادرات محصولات آبزی کشور به لحاظ وزنی طی این مدت را 39 هزار تن عنوان کرد و افزود: حجم صادرات کنسرو تن ماهی در پنج ماه امسال حدود 350 تن به ارزش 1.6 میلیون دلار بوده است.
او اظهارداشت: در ایران سالانه 800 میلیون عدد کنسرو ماهی تن در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان، گیلان و البرز تولید می شود.
گلشاهی با بیان اینکه ایران بزرگترین صیدکننده ماهی تن در غرب اقیانوس هند است، گفت: صیادان ما سالانه نزدیک به 200 هزار تن ماهی تن صید می کنند.
منبع: ایرنا
403

کد خبر: 861626

وب گردی

وب گردی