کره شمالی: کره جنوبی و آمریکا نمی توانند از پایان غم انگیزی که در انتظار آنهاست فرار کنند

در آستانه رزمایش مشترک سئول و واشنگتن ، تنش ها در شبه جزیره کره افزایش یافته است و دولت کره شمالی به این تحرکات واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ دولت کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط روزنامه دولتی «مینیو» منتشر شد، نوشت: مقامات عروسکی کره جنوبی با حمایت آمریکا درصدد اعمال فشار بر کره شمالی هستند. به رغم این اقدامات، ارتش و ملت کره شمالی هرگز از آن‌ها نخواهد ترسید. به آن‌ها توصیه می‌شود که خوب فکر کنند زیرا آن‌ها نمی‌توانند از پایان غم انگیزی که در انتظار آن‌ها و آمریکایی‌هاست فرار کنند. آن‌ها در آستانه «دروازه بدبختی» قرار دارند.

به دنبال حضور ناو‌های جنگی آمریکا در شبه جزیره کره و آمادگی برای برگزاری مانور مشترک با ارتش کره جنوبی، تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ تشدید شده است. در هفته جاری دو ناو جنگی آمریکا برای پشتیبانی از ارتش کره جنوبی وارد شبه جزیره کره شده اند که این روند منجر به آمادگی نظامی کشور‌های منطقه برای مقابله با تهدید‌های احتمالی شده است.

ناو جنگی «یو اس اس تئودور روزولت»، دومین ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا پس از ناو یو اس اس رونالد ریگان است که روز گذشته (سه شنبه) وارد غرب اقیانوس آرام در نزدیک کره شمالی شد. استقرار ناو جنگی «یو اس اس تئودور روزولت» نزدیک شبه‌جزیره کره در حالی رخ داده است که آمریکا دو روز پیش هم اعلام کرد قصد دارد بمب افکن‌های هسته‌ای خود را پس از ۲۶ سال دوباره به صورت ۲۴ ساعته به حالت آماده باش درآورد.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ و لفاظی‌ها و تهدید‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است. دونالد ترامپ در ماه گذشته میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره‌ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی این لفاظی‌های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ اعلام کرد. استفاده ترامپ از جملات تهدیدآمیز علیه کره شمالی تاکنون انتقاد مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشته است.

کد خبر: 861628

وب گردی

وب گردی