ورود دومین ناو جنگی آمریکا به غرب اقیانوس آرام؛ ناو صد هزار تنی روزولت وارد شبه جزیره کره شد

به دنبال شدت گرفتن تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا، دومین ناو جنگی این کشور هم وارد غرب اقیانوس آرام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس، به دنبال تشدید تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، دومین ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا روز گذشته (سه شنبه) وارد غرب اقیانوس آرام در نزدیک کره شمالی شد. «یو اس اس تئودور روزولت» که به «چماق بزرگ» هم مشهور است اوایل ماه جاری میلادی شهر ساحلی «سن دیگو» را به مقصد غرب اقیانوس آرام ترک کرد. این ناو جنگی که حدود 100 هزار تن وزن دارد هم اکنون به کشتی جنگی «یو اس اس رونالد ریگان» در شبه جزیره کره ملحق می شود.

گزارشها حاکی از آن است که این ناو جنگی حدود 7500 نیرو به همراه بیش از 90 بالگرد نظامی را در خود جای داده است. مستقر کردن دو ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا در این منطقه یک اقدام بسیار نادر محسوب می شود.

«کارلوس ساردیلو»، فرمانده این ناو جنگی مدعی شد که این کشتی جنگی برای هر چیزی آمادگی دارد و حاضر است که هرنوع مأموریتی -- از کمک های بشردوستانه گرفته تا عملیات مبارزه --را انجام دهد.

استقرار این ناو جنگی نزدیک شبه‌جزیره کره در حالی رخ داده است که آمریکا دو روز پیش هم اعلام کرد قصد دارد بمب افکن های هسته ای خود را پس از 26 سال دوباره به صورت 24 ساعته به حالت آماده باش درآورد. اگر این دستور اجرا شود، از زمان پایان جنگ سرد در سال 1991، برای نخستین بار بمب افکن های آمریکایی مجهز به سلاح های اتمی در پایگاه های هوایی مستقر می شوند و آماده صدور مجوز برای حمله هستند. به دنبال اعلام این خبر، خبرگزاری رسمی کره شمالی دونالد ترامپ را یک دیوانه خواند که تب جنگ دارد و آمریکا را به سمت نابودی می کشاند.

کد خبر: 861644

وب گردی

وب گردی