ساخت بزرگترین پهپاد حمل محموله ایران در شیراز

بزرگترین پهپاد حمل محموله ایران در شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ امیر احیایی مدیر گروه طراحی و ساخت پهپاد حمل محموله ایران در چهارمین کارگاه آموزشی قوانین و مقررات هوایی گفت: این پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور)علاوه بر وزن خود توانایی حمل ۵۶ کیلوگرم محموله را دارد.

‎وی با بیان اینکه ساخت و طراحی پهپاد حمل محموله 8 ماه به طول انجامیده است، ادامه داد: این پرنده تا ۱۵ کیلومتر برد پرواز دارد.

‎ملک زاده نماینده کارگروه در شورای تامین استان فارس نیز اظهار کرد: برای نخستین بار در استان فارس با موافقت مسئولان اختصاص زمین پرواز در اطراف شیراز و اعطای کارت صلاحیت تصویر برداری مجالس در دستور کار است.

حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی اتحادیه هوا فضای کشور هم در این کارگاه آموزشی بیان کرد: هم اینک حدود ۱۰ هزار پهپاد غیرنظامی در ایران وجود دارد.

‎ وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری صورت گرفته، حدود 5 هزار پهپاد غیرنظامی در ایران در فعالیت‌های شغلی به کار گرفته می‌شوند، که از این تعداد هزار و ۸۰۰ تیم در کشور و ۲۴۰ کاربر پهپاد و پهپاد غیر نظامی در فارس ساماندهی شده و دارای گواهی نامه پرواز هستند .

‎دبیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی اتحادیه هوا فضای کشور گفت: این پهپاد‌ها برای کاربری غیر نظامی استفاده می‌شوند و در طرح ساماندهی آنها، طبقات و شاخه‌های مختلف فعالان این حوزه و مشاغل مرتبط در نظر گرفته شده است.

‎سعیدی افزود: استفاده از این پهپاد‌ها که مشابه خارجی ندارد باعث ایجاد اشتغال و رشد فناوری کشور شده و درحال ارائه خدمات به کشور‌های دیگر نیز هست .

990

کد خبر: 861665

وب گردی

وب گردی