انتقال آب ارس به شکل مستقیم به ارومیه منتفی است

معاون وزارت نیرو در امور آبفا گفت: انتقال مستقیم از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه مدنظر وزارت نیرو نیست و مردم شایعات در این زمینه را مردم نپذیرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رحیم میدانی در حاشیه سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اردبیل اظهار کرد: برای احیای دریاچه ارومیه هیچ انتقال مستقیم آب از ارس به ارومیه مطرح نیست و چنین طرحی در کارگروه احیای دریاچه ارومیه مطرح نشده است.

او با بیان اینکه امکان دارد به شکل غیرمستقیم از آب ارس برای شرب یا بعد از تصفیه پساب آن، طبق استاندارد تحویل دریاچه ارومیه شود خاطرنشان کرد: در هرگونه انتقال سهمیه استان های همجوار این رودخانه مورد توجه قرار گرفته و به هیچ وجه انتقال مستقیم مورد هدف وزارت نیرو نیست.

میدانی با بیان اینکه هم استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و هم اردبیل از ارس سهم مشخصی دارند تصریح کرد: سهم اردبیل بیشتر از سهم سایر استان هاست.

او با اشاره به اینکه به هیچ وجه پروژه جدید انتقال آب بین حوزه ای در کشور مطرح نشده است گفت: ما از طریق اطلاعیه ای که دادیم و همچنین نامه نگاری با استانداری اعلام کردیم که اصلا مردم به چنین شایعاتی توجه نکنند چرا که عده‌ای می خواهند بین استانهای مختلف در منطقه آذربایجان اختلاف بیندازند.

معاون وزارت نیرو در امور آبفا باید مردم هوشیار بوده و جلوی چنین شیطنت‌هایی را بگیرند چرا که اصلا انتقال بین حوزه‌ای در منطقه آذربایجان مطرح نشده است.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 861739

وب گردی

وب گردی