در برنامه ششم توسعه به دنبال «شو» بازی نیستیم

استاندار کرمان گفت: در حوزه برنامه ششم توسعه به دنبال «شو» بازی نیستیم بلکه معتقدیم می‌توانیم با اجماع بین دولت و بخش خصوصی به یک برنامه عملیاتی دست پیدا کنیم.

‌به گزارش‌ ایسکانیوز"علیرضا رزم‌حسینی" صبح امروز چهارم آبان ماه در اولین جلسه ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم گفت: باید احکام برنامه ششم را بشناسیم تا از دولت سالاری بیرون رفته، ضمن آنکه به اهداف استان کرمان دست پیدا کنیم.


وی با بیان این مطلب که مسئولین استان باید از احکام قانونی در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان بهره بگیرند، اظهار کرد: اگر در برنامه ششم توسعه تمرکززدایی را انجام داده و اختیارات استان‌ها را برگشت دهیم، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، شایان ذکر است که این موضوع را مسئولین ارشد کشور آن را پیگیری می‌کنند.

عالی ترین مقام دولت در استان کرمان به دارایی‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: کل دارایی‌های بانک‌های ایران 100 میلیارد دلار است که حدود 50 درصد این منابع یخ زده هستند، همچنین کل دارایی بورس ایران حدود 100 میلیارد دلار است.

رزم‌حسینی با اشاره به نحوه تامین مالی در دنیا، گفت: 500 بانک بزرگ در دنیا داریم که 75 هزار میلیارد دلار سرمایه این بانک‌ها بوده که 25 درصد این دارایی در چین است.

وی 64 هزار میلیارد دلار سرمایه‌های 20 بورس بزرگ جهان دانست و بیان کرد: کل فروش نفت ایران از زمان دارسی تا کنون یک هزار و 200 میلیارد دلار بوده است‌ که نشان می‌دهد باید از منابع خارجی برای تامین مالی پروژه‌های خود استفاده کنیم.

استاندار کرمان به 3 هزار میلیارد دلار منابع خارجی که در استان کرمان رسوب کرده است، اشاره کرد و افزود: به تدریج این منابع وارد استان خواهند شد اما حال جای سوال است که نقش اتاق بازرگانی در این این ورود سرمایه ها چقدر بوده است؟ این در حالی است که معتقدم در استان کرمان بخش دولتی جلوتر از بخش خصوصی در حال حرکت است.

وی خطاب به مسئولین مبنی براینکه باید مسئولیت پذیر باشید، اظهار کرد: چشم انداز تامین مالی ایران برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار در برون زایی اقتصاد است که باید در این راستا جذب سرمایه گذاری خارجی را مورد گام برداریم.

رزم‌حسینی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی کمیت و کیفیت برنامه‌های را مدنظر قرار دهند، امیدواریم که 13 درصد منابعی را که برای رسیدن به اهداف کلان استان برنامه ریزی کرده‌ایم، دولت تامین کرده و همچنین بتوانیم بخش دیگر آن را از طریق بخش غیردولتی‌تامین کنیم.

وی با بیان این مطلب که قوانین موجود از نگاه دولت سالاری تدوین شده است، مطرح کرد: بهره‌وری و چابک سازی باید در کشور ایجاد کنیم تا مقداری از منابع مورد نیاز از این محل تامین شود.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه بخش عمده منابع کشورهای توسعه یافته از محل بهره‌وری تامین می‌شود، انتقاد کرد: اتاق کرمان متاسفانه مدتی است تعطیل شده است.

وی با طرح سوالاتی از مسئولین اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: چه میزان آموزش‌های مبنی بر کارآفرینی داده اید؟ چه میزان کالا و سرمایه از بندر جاسک وارد استان کرمان شده است؟ چه مقدار سرمایه‌گذاری خارجی وارد استان کرده‌اید؟ و ...

رزم‌حسینی خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه ها باید مطالبه گری کنند و از همه مدیران پاسخ بخواهند و مدیران موظف هستند که پاسخگوی اذهان عمومی باشند.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمین تصریح کرد: آمایش باید به طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای استان متصل شوند، همچنین مدیران باید انحرافات بخش‌های مختلف را شناسایی کنند تا در جهت رفع مشکل و تقویت بخش‌ها گام برداریم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مطمئنا شرایط حال نسبت به دوران جنگ، دولت‌ بعد از جنگ و دولت‌های قبل بهتر است، شایان ذکر است که در دولت جاری خردگرایی و همدلی بین همه ارکان وجود دارد.مار از سال 52 تا 93، تولید ناخالصی ایران به صورت واقعی دو برابر و رشد نقدینگی کشور 15103 برابر شده یعنی هر سه سال رشد نقدینگی ایران دو برابر شده است تصریح کرد: سطح قیمت ها در 41 سال گذشته در کشور 1000 برابر افزایش پیدا کرده ضمن آنکه در این مدت تولید کشور 2 برابر اما آمار جمعیتی کشور 2.5 برابر شده است که نشان می‌دهد دیگر باید تصدی‌گری و هزینه‌های جاری دولت را کم کنیم تا بتوانیم اقتصاد مردمی را تقویت کنیم.


استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با ارایه چنین آمارهایی به دنبال سیاهی نمایی و زیر سوال بردن اقدامات دولت‌های گذشته نیستیم، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که پول هایی در اقتصاد کشور وجود دارد که در دست بخش خصوصی است و باید کاری کنیم که این پول‌ها وارد اقتصاد کشور شود و این مهم باید در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: 861758

وب گردی

وب گردی