نخست وزیر هند: گفت‌وگوی دینی باعث گسترش صلح و همدلی در جهان می‌شود

«نارندرا مودی»، نخست وزیر هند در پیامی به نخستین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و هندوئیزم، گفت‌وگوی دینی را باعث گسترش صلح و همدلی در جهان دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و هندوئیزم، عصر دیروز (3 آبان ماه) با پیام « نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند در دهلی‌نو آغاز شد.

در پیام نخست وزیر هند آمده است:

خرسندم از اینکه گفت‌وگوی بین دینی دو روزه با موضوع «معنویت در هندوئیزم و اسلام» در روزهای 25 و 26 اکتبر 2017 با همکاری شورای تحقیقات فلسفی هند، خانه فرهنگ ایران در دهلی نو، بنیاد هند و مرکز گفت‌وگوی ادیان ایران در حال برگزاری است.

هند و ایران روابط دیرینه و پیوند مستحکمی را در طول تاریخ به نمایش گذاشته‌اند. قرن‌ها ملت‌های ما دوستان ویژه‌ای با هم بوده اند. بدین سبب، شایسته است که چنین گفت‌وگوی بین دینی توسط موسسات هر دو کشور تدارک دیده می‌شود.

عنوان کنفرانس و گفت‌وگوی دینی قطعا موجب گسترش بیشتر پیام صلح و همدلی جهانی خواهد بود. اطمینان دارم این رخداد، بستری شایسته را برای گفت‌وگوها و مباحثات سودمند، فراهم نموده و فرصت مغتنمی را برای شرکت‌کنندگان بدست خواهد داد تا از جمع فرهیختگان علمی و رهبران دینی کسب فیض نمایند.

501

کد خبر: 861770

وب گردی

وب گردی