در مورد روند صدور روادید اربعین حسینی نگرانی نداریم

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: از روز چهارشنبه روند تبدیل ارز به ریال در دفاتر صدور ویزای اربعین آغاز شده است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز مجتبی کریمی با بیان اینکه در چند روز گذشته به دلیل زمینه سازی برای اخذ ریال در صدور روادید زائرین اربعین حسینی در کار برخی از دفاتر صدور ویزا وقفه ای ایجاد شده بود، تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی اکنون این دفاتر مشغول به کار هستند و روند تبدیل ارز به ریال برای صدور روادید آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال اتفاق بزرگ دیگری که رخ داده صدور روادید انفرادی است و این کمی کار را نسبت به سال های قبل مشکل‌تر کرده است، خاطر نشان کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار روادید بعد از روز عاشورا صادر شده است.

این مقام مسئول در وزارت خارجه با درخواست از مردم مبنی براینکه برای دریافت روادید به موقع اقدام کنند تا امور به خوبی پیش برود، تصریح کرد: صدور روادید در سفارت عراق در تهران حدود یک روز طول می کشد ولی در دیگر دفاتر ایجاد شده برای این موضوع به طور متوسط حدود ۷۲ ساعت وقت می گیرد البته همانطور که گفتم در چند روز اخیر در روند کارها خلل ایجاد شده بود و ما امیدواریم تا روز دوشنبه برای درخواست هایی که در این چند روز ارائه شده، روادید صادر شود.

وی گفت: در سه چهار روز گذشته دفاتر صدور ویزا منتظر این بودند که سفارت عراق به آنها اعلام کند که برای صدور روادید ریال دریافت کنند و اکنون چنین موضوعی از سوی سفارت به آنها ابلاغ شده است.

دبیر کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین حسینی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه تا روز دوشنبه به همه درخواست‌هایی که در چند روز اخیر برای دریافت روادید ارسال شده، پاسخ داده شود، تصریح کرد: نگرانی در مورد روند صدور روادید نداریم و براساس آخرین گزارش‌ها در اکثر دفاتر صدور ویزا ،روندکارها به خوبی در حال انجام است .

کریمی در ادامه گفت وگو با رادیو اربعین ، مبلغ صدور روادید را ۱۷۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در کنار این ۱۶ هزار تومان نیز برای بیمه، ۵۰۰۰ تومان برای هلال احمر و مقداری هزینه نیز برای دفاتر کارگزاری صدور ویزا از زائران اخذ می شود که جمع آن کمی بیش از ۱۹۰ هزار تومان می شود.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه تاکید کرد: زائرین اربعین حسینی برای اخذ ویزا حتما به دفاتر قانونی و مطمئن مراجعه کنند و به دفاتری که مثلا می گویند یک روزه برایتان ویزا صادر می کنیم و یا وعده‌های این چنینی می دهند، اعتماد نکنند و گذرنامه خود را تحویل هر دفتری ندهند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 861808

وب گردی

وب گردی