برای ایران هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه برای ایران هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد، گفت: آمادگی داریم بدون هرگونه سقف و ملاحظه‌ای در انتقال تکنولوژی با نیجر همکاری داشته باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پنجشنبه شب در مجمع تجاری ایران و نیجر طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، عنوان کرد: برای بنده باعث افتخار است در جمع خواهران و برادران ایران و نیجر از سوی ایران اعلام کنم که برای ما هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد.

ما امروز در حضور رییس جمهور و نخست وزیر زمینه های مختلف همکاری سیاسی و، اقتصادی و بین المللی دو کشور را بررسی کردیم و میتوانم به شما اطمینان دهم اراده سیاسی لازم برای گسترش روابط و تسهیل روابط بین بخشهای تجاری دو کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه همکاریها در بخش سلامت به خوبی پیش رفته و همکاریها در عرصه فنی و مهندسی و اتومبیل سازی به خوبی پیش رفته، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک اقدامات وسیع تری را در این حوزه ها در نیجر انجام دهیم.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: در این سفر و از سوی ایران یک هیات قوی اقتصادی از بخش خصوصی و دولتی برای همکاری با همتایانشان حضور دارد. امیدوارم با اغتنام از فرصت باقیمانده دوستان بتوانند گفتگوهایی را انجام و روابط دو کشور را ارتقا بخشند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: امیدوارم دوستان در زمینه همکاریهای بانکی و همکاری در حوزه حمل ونقل برای تسهیل همکاری تجار به توافقاتی دست یابند.

ظریف افزود: آمادگی داریم بدون هرگونه سقف و ملاحظه ای در انتقال تکنولوژی با نیجر همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای شما آرزوی موفقیت در گسترش روابط صمیمانه دو کشور دوست برادر و مسلمان ایران و نیجریه را آرزو دارم.

به گزارش خبرنگار فارس، ابراهیم یاکوبا وزیر خارجه نیجر نیز طی سخنانی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور ظریف و هیات همراه در نیامی گفت: با ایران روابط دیپلماتیک بیش از ٤٠ ساله داریم و حضور هیاتی بلندپایه از ایران نشانگر آن است روابط در جهت خوبی پیش میرود و در جهت هم افزایی است.

وی ضمن قدردانی از وزیر خارجه ایران برای آوردن این هیات و حضور کارگزاران اقتصادی در نیجر که از توانایی و ظرفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: به شما اطمینان میدهم با همکاران و شرکای خوبی مواجه خواهید شد که در جهت همکاری به پیش بروید.

منبع: فارس

303

کد خبر: 861907

وب گردی

وب گردی